Az exportvédelem az egyedi magyar cégeket erősíti

Szijjártó Péter kiemelte: ezzel a támogatási formával olyan vállalkozásokat segít a kabinet, amelyek nemzetközi összehasonlításban is egyedit tudnak nyújtani.
Az erre szánt kétmilliárd forintos keretből 46 vállalat részesül, köztük három bátor, a nemzetgazdaság lelkét adó magyar tulajdonú társaságok közé tartozó kecskeméti cég is – mondta.
A BIM Design Kft., a KÉSZ Metaltech Kft. és az Univer Product Zrt. külpiaci tevékenységét a kormány 102 millió forinttal támogatja –közölte, hozzátéve: az érintett vállalatok 2019-ben nyolcmilliárd forint exportbevételt értek el és a plusz forrás ennek megsokszorozását teszi lehetővé, azaz gazdasági értelemben is jó befektetés.
Szijjártó Péter emlékeztetett: a világjárvány felforgatta az életet, és nem csupán egészségügyi, de gazdasági kihívásokat is hozott, emberek tömegeinek munkahelyét veszélybe sodorva.
„Mindez új korszakot nyitott a világgazdaságban, ahol vérre menő verseny indult a nemzetközi piacok újrafelosztása miatt. Globálisan szinte minden iparágban átalakulnak az erőviszonyok, vállalatok tömegei kényszerülnek megszorításokra. Ez Magyarországnak az új kihívásokkal együtt új lehetőségeket is jelent” – mondta.
A magyar emberek kreativitása, szorgalma és szakmai teljesítménye nyomán Magyarország gazdasági súlya a méretén jóval túlmutat: míg a lakosságszámot figyelembe véve a 92., addig az export-teljesítményt tekintve a 34. helyen áll a világon – jegyezte meg. Hozzátette, hogy a magyar kivitel és a GDP egymáshoz mért aránya 83 százalék felett van, mely a 6. legmagasabb érték az Európai Unióban.
Ezek a számok mutatják a magyar gazdaság erejét és a fejlődés irányát – fogalmazott a miniszter, aki szerint a kormány egyik kiemelt feladata segíteni a hazai cégeket a világpiacon felmerülő lehetőségek kiaknázásában.
Rámutatott: a vállalkozások külpiaci pozíciójukat márkaépítéssel, digitális fejlesztéssel, marketinggel tudják erősíteni, a kormányzati támogatás pedig ezeken keresztül újabb megrendelésekhez és vevőkhöz juttatja a kedvezményezett cégeket, melyek saját bevételeiket ily módon gyarapítva a magyar gazdaság növekedéséhez és új munkahelyek létrehozásához is hozzájárulnak.