Kanda Imre: ahol Tram-train van, az a gazdasági jólét egy szintjét is jelzi

A főmérnök a keddi műsorban kiemelte, a Tram-train első prototípusa december közepén érkezik Magyarországra, Vásárhelyre pedig január közepén várható. Mint ismertette, miután megérkezett az országba a szerelvény, komoly hatósági szemlén kell átesnie, mielőtt megkezdi a próbaüzemmódot városunkban.
A helyi vasúti és nagyvasúti közlekedésre is képes, félig villamos, félig nagyvasút Tram-train teljesítménye a városban kb. 790 lóerőt produkál majd és egyenáramos hálózatról kapja az energiát. A nagyvasúti szakaszon pedig dízelmotorok lépnek működésbe, és kb. 1060 lóerővel teljesít majd. A két város között 100 km/órával, a városban pedig maximum 50 km/órával közlekedik majd.

fotó rádió7
Hanghatás, hangosság:
Kanda Imre elmondta, a sínbe épített gumiágy a zajcsillapítást és a kóboráram kiszóródás csökkentését szolgálja, élettartama pedig akár 50 év lehet. A szakember kiemelte, a zajhatás a mindenkori magyar szabványértékeknek megfelel majd.
Aktuális munkálatok:
Mucsi László projekttanácsadó a műsorban elmondta, a Népkert- vasútállamosnál betonozási munkálatok zajlanak a vágányzóna környezetében, az aszfaltozási munkálatok befejeződtek, jelenleg közvilágítási oszlopok állítása történik az egész nyomvonal mentén, ez Vásárhelyen mintegy 200 db-ot jelent.
A teljes nyomvonal mentén kertészeti munkálatok zajlanak, takarítás, törmelék összeszedés, és termőtalaj bedolgozása történik.
Ezzel kapcsolatban Mucsi László felhívta az autóval közlekedők figyelmét, fokozottan figyeljenek a munkásokra, a mindössze 1-2 perces forgalomakadályt pedig viseljék türelemmel.
Az Ady Endre páros oldalán járdaburkolat készül, a Hősök terén kertészeti, illetve fedett megálló váró telepítése, a Kossuth tér Szőnyi felőli végén térburkolat, térkőlerakás.
Az Andrássy út belső szakaszán aszfaltozási munkálatok folynak, itt a teljes kopóréteg hamarosan elkészül egészen a Kálvin térig. A Bajcsyn a páros oldalon járdaépítés van folyamatban.
Mucsi László ismertette, a jövő héten megkezdődik a felsővezeték behúzása beépítése, jövő héttől kezdve magán a vágányon ezért ne parkoljanak, mert ez akadályozza a kivitelezést.
Elhangzott még, feszültség alá november végén kerül a munkavezeték, próbamenetet is végeznek majd egy “sima”, Szegedről hozott villamoskocsival, hogy lepróbálják, működik e az energiaellátás.
A megállóhelyekkel kapcsolatban a szakemberek még elmondták, a tervezésnél a kivitelező igyekezett a város legsűrűbben lakott részeihez 300-500 méteres gyaloglásra elhelyezni azokat.
Kanda Imre arról is beszélt, a váltók nem fognak befagyni, ugyanis váltófűtés van a kocsikban, és egy érzékelő, ami azonnal jelzi mind a hőmérsékletváltozást, mind a csapadékot. Azonnal működésbe lép a váltófűtés, ha szükséges. A főmérnök még elmondta, nagyon nagyon hidegnek kell lennie ahhoz, hogy befagyjanak a váltók.