quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Vásárhely24.com archívum

Kanda Imre: ahol Tram-train van, az a gazdasági jólét egy szintjét is jelzi

2020. október 20.

A főmérnök a keddi műsorban kiemelte, a Tram-train első prototípusa december közepén érkezik Magyarországra, Vásárhelyre pedig január közepén várható. Mint ismertette, miután megérkezett az országba a szerelvény, komoly hatósági szemlén kell átesnie, mielőtt megkezdi a próbaüzemmódot városunkban.

A helyi vasúti és nagyvasúti közlekedésre is képes, félig villamos, félig nagyvasút Tram-train teljesítménye a városban kb. 790 lóerőt produkál majd és egyenáramos hálózatról kapja az energiát. A nagyvasúti szakaszon pedig dízelmotorok lépnek működésbe, és kb. 1060 lóerővel teljesít majd. A két város között 100 km/órával, a városban pedig maximum 50 km/órával közlekedik majd.

fotó rádió7

Hanghatás, hangosság:

Kanda Imre elmondta, a sínbe épített gumiágy a zajcsillapítást és a kóboráram kiszóródás csökkentését szolgálja, élettartama pedig akár 50 év lehet. A szakember kiemelte, a zajhatás a mindenkori magyar szabványértékeknek megfelel majd.

Aktuális munkálatok:

Mucsi László projekttanácsadó a műsorban elmondta, a Népkert- vasútállamosnál betonozási munkálatok zajlanak a vágányzóna környezetében, az aszfaltozási munkálatok befejeződtek, jelenleg közvilágítási oszlopok állítása történik az egész nyomvonal mentén, ez Vásárhelyen mintegy 200 db-ot jelent.

A teljes nyomvonal mentén kertészeti munkálatok zajlanak, takarítás, törmelék összeszedés, és termőtalaj bedolgozása történik.

Ezzel kapcsolatban Mucsi László felhívta az autóval közlekedők figyelmét, fokozottan figyeljenek a munkásokra, a mindössze 1-2 perces forgalomakadályt pedig viseljék türelemmel.

Az Ady Endre páros oldalán járdaburkolat készül, a Hősök terén kertészeti, illetve fedett megálló váró telepítése, a Kossuth tér Szőnyi felőli végén térburkolat, térkőlerakás.

Az Andrássy út belső szakaszán aszfaltozási munkálatok folynak, itt a teljes kopóréteg hamarosan elkészül egészen a Kálvin térig. A Bajcsyn a páros oldalon járdaépítés van folyamatban.

Mucsi László ismertette, a jövő héten megkezdődik a felsővezeték behúzása beépítése, jövő héttől kezdve magán a vágányon ezért ne parkoljanak, mert ez akadályozza a kivitelezést.

Elhangzott még, feszültség alá november végén kerül a munkavezeték, próbamenetet is végeznek majd egy “sima”, Szegedről hozott villamoskocsival, hogy lepróbálják, működik e az energiaellátás.

A megállóhelyekkel kapcsolatban a szakemberek még elmondták, a tervezésnél a kivitelező igyekezett a város legsűrűbben lakott részeihez 300-500 méteres gyaloglásra elhelyezni azokat.

Kanda Imre arról is beszélt, a váltók nem fognak befagyni, ugyanis váltófűtés van a kocsikban, és egy érzékelő, ami azonnal jelzi mind a hőmérsékletváltozást, mind a csapadékot. Azonnal működésbe lép a váltófűtés, ha szükséges. A főmérnök még elmondta, nagyon nagyon hidegnek kell lennie ahhoz, hogy befagyjanak a váltók.