Bagdy Emőke: Erőszakos nyomulás jellemzi a genderideológiát

Az ismert pszichológus azután került a támadások kereszttüzébe, miután a Meseország mindenkié című könyv kapcsán számos tudományos tényt felsorolva az óvodáskori érzékenyítés veszélyeire hívta fel a figyelmet.
A szakma mintegy ezer képviselője állásfoglalást tett közzé, amelyben teljes mellszélességgel kiálltak a botrányos mesekönyv mellett. Ezenfelül Bagdy Emőke állításait szakmaiatlannak és a tudomány jelenlegi álláspontjával ellentétesnek tartották.
Bagdy Emőke a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című adásában érvekkel támasztotta alá álláspontját, hogy miért tartja veszélyesnek azt az ideológiát, amely azt hirdeti, hogy nem kell építeni a biológiai nemre, hanem hagyni kell azt kisgyerekre.
Ezzel az a probléma, hogy tízéves korig egy gyerek önismerete hiányos, amelyet a szakirodalom „önismereti zárlatnak” nevez, ráadásul a 3–6 éves kor egy nagyon érzékeny időszak.
Ebben a korban a kisgyereknek nincs realitástudata, fantáziavilága valóságérzék nélkül fogadja be az élményeket, és egyáltalán nem mindegy, hogy mit „öntünk” a kisgyerek lelkébe ekkor
– hangsúlyozta a pszichológus. Egy meséskönyv szereplőivel a gyerek azonosul, mintát jelentenek neki, és ez a bevésődés jóval hosszabb lehet, mint maga a mese élménye. Így a mesék nem csupán érzékenyítenek, hanem formálnak is.
Az azonosulás egy nagyon különleges lelki mechanizmus, belénk van programozva. Ez az azonosulási folyamat a nemi viselkedést is meghatározza.
A határok kiszélesítése
Bagdy Emőke a genderideológiáról elmondta, hogy egy Európa-szerte „lázasan zajló gondolatrendszer”, amely a határokat tágítja. Ez a mostani uralkodó koncepció nem fogadja el a többség álláspontját. Hangsúlyozta, hogy
egyetért az elfogadás, a tolerancia fontosságával, de úgy vélte, hogy nem óvodáskorban kell ilyen mélységű ideológiával terhelni a gyerekeket.
Később lehet toleranciára és befogadásra nevelni, amikor a gyerek már rendelkezik társas együttműködési felelősséggel, de nem óvodáskorban, amikor az önismeret még hiányos.
Elmondta, hogy mélységes szomorúsággal töltik el a személyét ért támadások és minősítések. Úgy vélte, hogy vissza kell találni az egymás tiszteletén alapuló kommunikációs viselkedési formákhoz, a kulturált párbeszédhez, máskülönben a viták elfajulnak.
forrás hirado.hu, borítókép illusztráció