quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Magyar kézbe kerülhet vissza a Budapest Airport

2020. október 11.

Tavaly szinte percenként indultak innen a repülőgépek, 2019 az egyik legsikeresebb évként vonul be a légikikötő történetébe, hiszen a Budapest Airport bevétele jóval meghaladta a 300 millió eurót, idén viszont már mintegy 90 százalékos forgalomcsökkenéssel számol a vállalat, amely komoly változások elé nézhet.

„Magyar kézbe kerülhet a Budapest Airport, ha a cég külföldi tulajdonosai is rábólintanak. A Bloomberg hírügynökség értesülései szerint hazai vállalatokból, üzletemberekből álló konzorcium – amelynek többek között a Mol is tagja – vásárolná meg a repülőteret működtető céget. Tavaly, a koronavírus kitörése előtt Magyarország legnagyobb légikikötőjének értékét 3 milliárd euróra, vagyis körülbelül ezermilliárd forintra becsülték. Igaz, 2019-ben több mint 16 millió utas fordult meg itt. Idén várhatóan ennek csak harmada” – ismertette az M1 riportere.

A koronavírus-válság miatt a repterek, így a budapesti is nehéz helyzetben vannak, ezért is lehet nagyobb az esély az üzletre, annak ellenére, hogy a külföldi tulajdonosok egyelőre meg akarják tartani a befektetésüket.

A magyar konzorcium egyik tagja, az ingatlanbefektetésekkel foglalkozó Indotek Csoport vezérigazgatója, Jellinek Dániel megerősítette, hogy üzleti tárgyalásokat folytat a Budapest Airport megvásárlásáról. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az üzleti tárgyalások bizalmas jellegénél fogva semmilyen további tájékoztatást nem áll módjában közzétenni.

A Budapest Airportnak most 3 külföldi tulajdonosa van, egy szingapúri állami befektetési alap, egy kanadai nyugdíjalap, és egy reptereket működtető, szintén kanadai cég. Szakértők szerint a befektetési- és a nyugdíjalapnál hamar változhat a jelenlegi tulajdonosi elképzelés, hiszen mindkét cégnél fontos, hogy befektetéseik mindig profitot termeljenek, különben jelentősen csökkenhet ügyfeleik száma.

2005-ben a Gyurcsány-kormány eladta a Budapest Airportot, sokak meglepetésére, hiszen egy nyereséges céget privatizáltak. Az akkori gazdasági miniszter azzal érvelt, hogy magánkézben sokkal jobban fejlődik majd a repülőtér. Az M1-nek nyilatkozó elemző szerint azonban korántsem mindegy, hogy hazai, vagy külföldi magánkézben van Magyarország légiközlekedési központja.

A kormányt is hasonló szempontok vezérelték, amikor például az energetikai szektorban visszavásárolták az ugyancsak a baloldali kormányok idejében eladott stratégiai fontosságú cégeket. Ez teremtette meg például különböző fejlesztések és a rezsicsökkentés lehetőségét is.

A Budapest Airport a közelmúltban egyébként arról adott hírt, hogy a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése érdekében szükséges kiadásokra költ a vállalat, a beruházások számát erőteljesen csökkenti, és a meglévő forrásokat az alapvető repülőtér-üzemeltetésre, valamint a bérekre fogja fordítani.

(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció, Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)