quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Vásárhely24.com archívum

Folyamatos a Volán-buszok minőségi cseréje

2020. szeptember 25.

Mosóczi László kiemelte: az ITK Holding Zrt. és leányvállalata, az Inter Traction Electrics (ITE) Kft. helytállásának köszönhető, hogy a Volánbusz rájuk eső, 90 darabos rendeléséből most újabb buszokat adhatnak át. A koronavírus-járvány miatt tavasszal leálló cégek közül elsőként a magyar járműgyártó és -fejlesztő ITK Holding debreceni üzemében indult újra a munka április közepén – tette hozzá.

A Volánbusz járműparkja csaknem 10 milliárd forintból fiatalodik, jelentős hazai hozzáadott értékkel előállított buszokkal. A korszerű, kényelmes és környezetkímélő járművek egyebek mellett Győrben, Székesfehérváron és Zalaegerszegen álltak és állnak munkába, a teljes megrendelés harmada a budapesti elővárosi forgalomban közlekedik október végétől – közölte az államtitkár.

Hozzátette: a kormány a tiszta, élhető Magyarország érdekében fokozottan támogatja a környezetkímélő közlekedési módok térnyerését, a magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért ugyanis a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel.

Mosóczi László kitért a Klíma- és természetvédelmi akcióterv egyik fontos elemére, a Zöld busz programra, megemlítve, hogy a kormány tízéves időtávban 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos buszok beszerzését.

2030-ra minden második busz környezetbarát lesz a nagyvárosok helyi közlekedésében – hangsúlyozta, jelezve, hogy a Zöld busz program első demonstrációs mintaprojektje éppen Debrecenben indult el szeptember elsején.

“A folytatásban 800 millió forintot fordítunk az első elektromos buszok beszerzésére, amelyek többek között a hajdú-bihari megyeszékhelyen állnak majd forgalomba” – mutatott rá az államtitkár.

Hozzátette: az ITM számos egyéb eszközzel fejleszti Magyarország második legnagyobb lélekszámú városának közlekedési lehetőségeit.

A nyáron készült el teljes hosszban az M4 autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki szakasza, ezzel a második gyorsforgalmi kapcsolat a román határig, Erdély felé. Októberben megkezdődik a leendő BMW autógyárnak is helyet adó észak-nyugati gazdasági övezet kialakításával összefüggő közúti, vasúti és közmű-infrastruktúrafejlesztések megvalósítása – jelezte. Megemlítette, hogy az ipari terület jobb megközelíthetősége érdekében új csomópont épül az M35-ön, és a tervek szerint a következő hónapban átadják a Debrecen-Ebes vasúti vonalszakasz pályafelújítást és biztosítóberendezési korszerűsítést is magába foglaló fejlesztését.

Mosóczi László hangsúlyozta, a tárca elvárásai szerint a közösségi közlekedésnek utasbarátnak, innovatívnak, fenntarthatónak, integráltnak és rugalmasnak kell lennie. Az ITE és a Volánbusz együttműködésében megvalósuló flottafiatalítás is e célok eléréséhez visz közelebb, de a legnagyobb haszonélvezői az utasok lesznek – mutatott rá.

Kossa György, az ITK Holding elnök-vezérigazgatója azt mondta, elkötelezettek a magyarországi közösségi közlekedés fejlesztésében, és abban, hogy olyan járművek jelenjenek meg a magyar piacon, amelyekben számottevő a hazai hozzáadott érték. Reményét fejezte ki, hogy a jövőben is jelentősen hozzájárulhatnak a munkahelyteremtéshez, a járműfejlesztéshez, a gazdasági növekedéshez.

Homolya Róbert, a Volánbusz Zrt. tulajdonosi jogait gyakorló MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, vállalatcsoportjuknak évi 800 millió ember utazásáról kell gondoskodnia, ami különös felelősséget jelent a tarifálás, a menetrend és a közlekedési eszközök összehangolásában. Köszönetet mondott az ITK-nak, hogy a pandémia ellenére nem álltak meg, folyamatosan szállítják a buszokat.

Balázs Ákos (Fidesz-KDNP), Debrecen alpolgármestere emlékeztetett rá, hogy együttműködésük az ITK-val 2009-ben kezdődött, amikor valamennyi autóbuszt az akkori legkorszerűbbekre cserélték, így 500 tonnával csökkentették az évi károsanyag-kibocsátást a városi közösségi közlekedésben. Az együttműködés a céggel azóta az oktatásra, szakképzésre is kiterjedt – tette hozzá az alpolgármester. Jelezte, hogy a következő másfél évben már 12 olyan elektromos busz fog közlekedni Debrecenben, amelyeknek a prototípusával most ismerkednek a helyi közlekedők.

(Borítókép: MTI fotó/Czeglédi Zsolt)