Kizöldíti Hódmezővásárhelyt a Tram-train (X)

Több mint 400 fát, valamint mintegy 13 ezer cserjét és ugyanennyi évelő növényt telepítenek Vásárhelyen a Tram-Train projekt által. A zöldkörnyezet kialakítását idén ősszel és jövő tavasszal végzik el.
Kizöldíti Vásárhelyt a villamosvasút: a végleges növénytelepítési, vagyis zöldtervek szerint összesen 464 fát telepítenek a Tram-train projekt keretében.
A téma kapcsán Kanda Imre főmérnök elmondta, 37 kőris mellett 26 juhar, 3 oszlopos tölgy és számos egyéb fajta is lesz az új fák között, a díszkörtétől a díszszilváig. Összesen mintegy 13 ezer cserjét és ugyanennyi évelő növényt is telepít majd a beruházást lebonyolító vállalkozó.
–A mintegy 3100-3200 négyzetmétert felölelő zöldkörnyezet kialakítása most ősszel és jövő tavasszal történik – árulta el a szakember. Hozzátette: fákkal, cserjékkel és egyéb növényekkel a teljes vásárhelyi vonal mentén találkozhatnak majd az utasok a Népkert állomástól a Hősök terén, a Kossuth téren, az Oroszlános kúton, az Andrássy úton át a körforgalmi szigetekig.
Az első évben a vállalkozó végzi az utógondozásukat, adott esetben a cseréjüket, a későbbiekben ez a város feladata lesz.
A főmérnök arról is tájékoztatott: ha a nemzetközi vírushelyzet is engedi, a jelenlegi tervek szerint december közepén szállítja le a Stadler az első prototípusjárművet Vásárhelyre, amit január elején mozgásképessé tesznek, felszoftvereznek.
A vasúthatóság szemléje és jóváhagyása utána kezdődhet a tartampróba. A másik két prototípusjármű érkezése februárban várható, s ezek is három-négy hét alatt válnak mozgásképessé. Ha megszerzik a végleges típusengedélyt, akkor pedig a szériajárművek leszállítása is megtörténhet. A szakemberek most úgy számolnak, ha nem szól közbe a COVID-19, a 2021-es iskolakezdésre Magyarországon lesznek a járművek, és a negyedik negyedévben indulhat el a forgalom.