quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

WHO: A távoktatás csak utolsó megoldásként jöhet szóba

2020. szeptember 08.

A koronavírus-járvány új helyzet elé állította az iskolákat, így a tanév biztonságának biztosítása kiemelt szerepet játszik abban, hogy elkerülhessük a tavasszal megtapasztalt lezárásokat. Natasha Azzopardi-Muscat szerint az ehhez kapcsolódó intézkedéseket három fő csoportba lehet osztani.

Az elsőbe tartoznak a személyes cselekvések, amelyek mindenki aktív együttműködését igénylik. Ilyen például a maszkviselés, a személyes higiénia, valamint a távolságtartás.

Az intézkedések második csoportját jelentik az iskolák szintjén alkalmazható lépések. Ide tartozik, hogy amennyire csak lehetséges egy-egy gyerekcsoport együtt maradjon, egyfajta buborékban, ne nagyon vegyüljenek más osztályokkal. Így ha valaki megfertőződik, akkor a vele érintkezőket könnyebb karanténintézkedésnek alávetni, ezzel akadályozva a vírus szétterjedését.

Az óvintézkedések harmadik köre környezeti lépéseket jelenti, itt újra meg kell említeni a lehető legkörültekintőbb és magas szintű tisztaságot, valamint a higiéniai helyiségeket, a mosdókat és mellékhelyiségeket.

A tavaszi távoktatás után nyilvánvalóvá vált, hogy a gyerekek szeretnének saját társaik között lenni, ez pedig a lelki egészség problémáját veti fel.

Sajnálatosan azt láthattuk 2020 tavaszán, hogy a gyerekeket nem is annyira maga a vírus érintette, hanem sokkal inkább az iskolai és közösségi élet megszakadása – mondta el az igazgató.

A WHO állásfoglalása szerint előnyben kell részesíteni a tanulók személyes jelenlétét az iskolákban, az iskolák bezárásának pedig tényleg csak az utolsó lépésnek szabad lennie.

Natasha Azzopardi-Muscat szerint az oktatási intézmények nyitva tartásának prioritásnak kell lennie és biztosítani kell az oktatás folytonosságát. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy a vírus itt van közöttünk és jelen állás szerint nincs megfelelő vakcina, ezért tartalék-megoldásokkal is készülnünk kell.

(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció, fotó: MTI/Máthé Zoltán)