Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget az NMHH szeptemberi kampánya

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget, elsősorban az idősebbeknek, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szeptemberi kampánya – mondta a hatóság kommunikációs igazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.
Tafferner Éva hozzátette: a kampány óvatosságra int a hírmegosztásokkal kapcsolatban és a sietős hírolvasás csapdáira is felhívja a figyelmet.
Azt mondta, hogy az NMHH 2019-es, a médiahasználati szokásokkal foglalkozó kérdőíves felmérése szerint a médiafogyasztók több mint fele találkozott már álhírrel. A felmérésből az is kiderült, a médiafogyasztók sok esetben nehezen tudták eldönteni, hogy valódi vagy álhírt olvastak.
Erre válaszul az NMHH közösségi média kampánya olyan támpontokat ad, amelyek megkönnyítik az álhírek felismerését – fűzte hozzá Tafferner Éva.