quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget az NMHH szeptemberi kampánya

2020. szeptember 06.

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget, elsősorban az idősebbeknek, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szeptemberi kampánya – mondta a hatóság kommunikációs igazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.

Tafferner Éva hozzátette: a kampány óvatosságra int a hírmegosztásokkal kapcsolatban és a sietős hírolvasás csapdáira is felhívja a figyelmet.

Azt mondta, hogy az NMHH 2019-es, a médiahasználati szokásokkal foglalkozó kérdőíves felmérése szerint a médiafogyasztók több mint fele találkozott már álhírrel. A felmérésből az is kiderült, a médiafogyasztók sok esetben nehezen tudták eldönteni, hogy valódi vagy álhírt olvastak.

Erre válaszul az NMHH közösségi média kampánya olyan támpontokat ad, amelyek megkönnyítik az álhírek felismerését – fűzte hozzá Tafferner Éva.