quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

NMHH: több mint kétmillós bírság az RTL Klub szolgáltatójának

2020. szeptember 03.

Burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt bírságolt az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) Médiatanácsa, az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos bírságot szabott ki – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

A grémium azért szabott ki bírságot az RTL Klub szolgáltatójára, mert az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrend-kiegészítőt forgalmazó cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott, ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A TV2 szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló üzenetei közvetlen vásárlásra való felhívást, illetve reklámértékű többletinformációt tartalmaztak, melyek közlése – burkolt reklámként – a szolgáltatások, illetve a termékek igénybevételére ösztönözhette a nézőket.

A Hír TV júniusban népszerűsített egy medencemárkát, a Magyar ATV és a TV2 pedig májusban egy arcmaszkokat árusító céget propagált ily módon.

Mint írták, az arcmaszkok népszerűsítése esetén megállapított bírság összegénél a testület méltányosan járt el, és elfogadta a médiaszolgáltatók védekezését, amely szerint a koronavírus-járvány idején a nézők tájékoztatása és az arcmaszkok beszerezhetőségének közlése közérdeket szolgált, azonban a törvényi előírások betartásától a testület ebben a körben sem tudott eltekinteni.

Az NMHH Médiatanácsa a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét – olvasható a közleményben.