Közel fél ezer fát, 13 ezer cserjét és ugyanennyi évelőt telepítenek a Tram-train beruházás kapcsán

A szakember közölte, a növénytelepítések részben ősszel, részben tavasszal valósulnak meg a továbbiakban, a munkánál mindig az utolsó fázis a zöld felületek megteremtése. Telepítik őket többek között a Népkertnél, a Kossuth téren, Hősök terén, Andrássy utcán és a körforgalmi szigeteken is. Ezt vállalkozó végzi, és az utógondozás is az ő feladata a telepítést követő egy évben, utána azonban a gondozás a városra hárul majd.
Kanda Imre ismertette, fából összesen 464 lesz telepítve, ebből már 300-at átadtak, – ez utóbbi mennyiség már pótolta is a munkálatok miatt kivágott fákat -, további 164 pedig ősszel és tavasszal.
Évelő növényekből és cserjékből 13-13 ezer lesz elültetve. A szakember hozzátette, a zöld növényzet meghatározásánál az önkormányzat és a Tram-train zöld területeinek tervezője közösen alakították ki a koncepciót.
Utaslétszámok:
a szerelvények 216 névleges férőhellyel rendelkeznek, 76 fix, 128 állóhely, 16 lehajtható ülés áll az utasok rendelkezésére. 4 db kerekesszékes férőhely van, ők elől és hátul tudnak majd gyakorlatilag “begurulni” a részben alacsony padlós járművekre. A műsorban elhangzott, egy-egy szerelvény mintegy 37 méter hosszú ütközők nélkül,kétfajta motor, villany (4 db) és dízel (2 db) hajtja őket. Utóbbi a vasúti szakaszon lép működésbe. Városon belül 50 km/óra a maximális sebessége, nyílt vasúti pályán 100 km/óra.
Forgalomkorlátozások, lezárások:
Mucsi László projekttanácsadó a műsorban elmondta, egyre kevesebb és kisebb mértékű lezárás és korlátozás van érvényben jelenleg Vásárhelyen.
A múlt héten az Andrássy külső szakaszának aszfaltozása elkészült, elkészült aszfalt kopóréteg, ezek a területek már teljes kapacitással használhatók. Az Andrássyn most parkolókat alakítanak ki. Mucsi László ismertette, egy két héten belül a Bajcsy – vasútállomás szakaszon lévő kerékpárút leaszfaltozása kezdődik, rövidesen járda helyre állítások is jönnek a Bajcsyn. Az Ady Endrén humuszt telepítenek, de ez a legtöbb helyen a forgalmat nem befolyásolják. A belvárosban térkőépítés kezdődik hamarosan.
Mucsi László kiemelte, a lezárt szakaszok folyamatosan csökkennek, reményeik szerint pár héten belül pedig a legminimálisabbak lesznek.
Amint megérkeznek a szerelvények, figyelemfelhívó tájékoztatással készülnek a helyieknek, hiszen ez egy teljesen új közlekedési eszköz lesz Hódmezővásárhelyen.
Szerelvények érkezése:
A Covid járvány miatt csúszott az ütemezés, az első prototípus ez év december közepén kell hogy megérkezzen. Nem jelenti azt, hogy ki is tud ekkor menni a hálózatba, fel kell szoftverezni többek között.
A vasúthatóság tart egy szemlét, és ha minden rendben van, akkor kiengedik tartampróbára. A másik két jármű februárban érkeznek, kb 3 hét-egy hónap míg mozgásképes állapotba kerülnek. Ezután a szériajárművek jönnek majd, szintén tartampróbára.
Menetrend:
20 perces követési idő lesz a járatokon, reggeli csúcsban 12-15 perces, illetve egész éjjel közlekedik majd a Tram-train.
A Tram-train munkálatok jelenlegi állapotáról néhány napja mi is készítettünk egy videót, íme: