Nemcsak kényelmes, gyors, de nagyon biztonságos is lesz a Tram-train

Rögzített szempontok alapján, csakis hibátlan működés esetén kerülhetnek forgalomba a szerelvények. A 3 prototípusnak 50 ezer próbakilométert kell hibátlanul teljesítenie, az utána érkező szériatípusoknak pedig 1-2 ezer km-t. A vasúthatóság forgalomba állítás előtt ugyanúgy vizsgáztatja – nagyon komoly paraméterek alapján – a járműveket, mint egy személygépkocsi esetében – hangzott el a Közös nevezőben. Ebbe beletartozik a vezérlés, a fékek működőse, az ajtók megfelelő záródása, de még sok egyéb más is.
Napi, heti, havi karbantartás
A járműveknek előre meghatározott vizsgálaton kell részt venni, miután forgalomba helyezték őket, van, amit napi, van amit heti vagy havi rendszerességgel mérnek néznek, hogy a lehető legbiztonságosabb legyen. Egy kötelező nagyszervíz pedig 60 ezer kilométerenként vár majd a szerelvényekre – ismertette Kanda Imre főmérnök.
Biztonság mellett kényelem!
A kocsik 216 férőhelyesek, és a mozgáskorlátozottaknak is külön lesznek kialakítva helyek, valamint kerékpárral is utazhatunk. Kényelmes, gyors, biztonságos.
A műsorban elhangzott, az első prototípus december közepén érkezik, majd további két jármű jön február közepén, jövő májusban és a maradék pedig jövő júliusban.
Aktuális forgalomkorlátozások és munkálatok:
Folyamatosan csökkennek a korlátozások Vásárhelyen, mondta Mucsi László projekttanácsadó. Az Ady Endre utcán a kopóréteg is elkészült, a Szőnyi nagyobb részén az aszfaltozás szinte teljesen elkészült.
Az aszfaltozások folyamatosan zajlanak, július végén, augusztus elején az Andrássy külső része, – az Emlékpont és a Kálvin tér szakasza – készül, itt kisebb forgalomkorlátozások lesznek, de csak rövid időre, mindig az adott forgalmi sávon történő munkálatok területén lesz lezárás. A Szent Antal utca-Kossuth tér szakaszon térburkolatot helyeznek épp le.
Korlátozás van még jelenleg a Szent Antal- Andrássy kereszteződésnél, a Szent Antal utca mint zsákutca funkcionál jelenleg.
A Nagyállomásnál pedig hamarosan megkezdik a parkolók kiépítését.
Mucsi László hangsúlyozta, a nagyobb volumenű munkálatok szeptember közepére elkészülnek.
És ha már parkoló: a vásárhelyi könyvtárral egy 300 férőhelyes parkoló – mélygarázs – is járt volna, ami nemcsak a belváros gondjait oldotta volna meg, de segítette volna a Tram-trainnel utazni kívánók parkolását is. Mivel ez a projekt sajnos kútba esett, így nagyon hosszú időbe fog telni, míg ezt a parkolót létrehozhatja a város. Erről részletesebben később írunk.
Árak:
Még folyamatban van a díjszabás kialakítása, de arra törekednek, hogy jóval olcsóbbak legyenek a jegyárak, mintha megvenné valaki most Szegedre a buszjegyet és még Szegeden belül tömegközlekedne. Egy versenyképes tarifarendszer kialakítás a cél, ismertették a szakemberek a műsorban.
Több fa lesz, mint amennyit kivágtak!
A projekthez kapcsolódó zöldesítés már megkezdődött, a kivágott fák mennyiségét egyébként az önkormányzat határozta meg, ezek jó része amúgy is vágásra érett volt. Ugyanakkor több fa lesz ültetve, mint amennyit kivágtak – ismertette Kanda Imre és Mucsi László. Megközelítőleg 200 helyett 300-at ültetnek el a Tram-train beruházáshoz kapcsolódóan!