Szerdától a Volánbusz tulajdonosa a MÁV

A társaságok önállósága, szakmai irányítása megmarad, a cégek által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak. A közös stratégiai irányítással a miniszter szerint hosszú távon egységes lesz az autóbuszos és vasúti menetrend, egységes jegy- és tarifarendszert vezetnek majd be és összehangolják a vasúti ráhordó hálózatokat és csatlakozásokat.
A miniszter szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével az ország egész területén javul majd a közösségi közlekedés, a vidéki lakosok mobilitása is biztosított lesz, és környezetkímélőbbé válik majd a városi és elővárosi közlekedés.
Nyolc éve szó van erről
A MÁV és a Volán összeolvadása évek óta napirenden lévő téma, ezzel lehetne ugyanis garantálni, hogy össze lehessen hangolni a vasúti és közúti tömegközlekedés fejlesztéseit és egységesíteni lehessen a jegyrendszert és hatékonyan kiváltani a MÁV gyér forgalmú szárnyvonalait – írja a portál.
Az Orbán-kormány már 2012 januárjától közös holdingba akarta szervezni a vonat- és autóbuszos közlekedést, akkor viszont, ezt viszont akkor arra hivatkozva halasztotta el a kormány, hogy előbb kezelni kell a MÁV maga előtt görgetett adósságát. Később, 2015-ben Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója kapta meg a feladatot, hogy hangolja össze a MÁV és a Volán működését, amire akkor fél évet kapott. Legutóbb pedig 2019 nyarán tett javaslatot arra a kormány, hogy közös holdingba szervezné a MÁV-ot és a busztársaságot, amelyek együtt az Innovációs és Technológiai Minisztérium irányítása alá kerülnének. A most kiadott közlemény alapján úgy tűnik, hogy a kormány végül elvetette a közös holding felállításának gondolatát – véli az index.hu.
forrás index.hu, borítókép Origo