quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Befejeződött az 1-es utasmóló építése a ferihegyi repülőtéren

2020. június 23.

A repülőteret üzemeltető Budapest Airport keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, az építési munkálatokkal határidőre elkészültek, az utasforgalom a használatba vételi engedély kiadása után indulhat el.

A beruházás 11,5 milliárd forintba került, amelyet az üzemeltető teljes mértékben saját forrásból fedezett, az építés tavaly júliusban indult, az első ütemet idén januárban adták át.

A 120 méter hosszú 1-es móló szervesen kapcsolódik a 2A terminálhoz, a korábbihoz képest zárt folyosón keresztül közelíthető meg, nyolc gyalogos beszállító kapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, ami zökkenőmentes, kényelmes beszállást tesz lehetővé, másik hat kaputól buszok szállítják majd az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.

A központi csarnokban pihenő- és várótér, étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású, akadálymentes mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is épült.

(Borítókép: illusztráció, fotó: MTI/Kovács Tamás)