quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Feljelentés: A pride logója a koronás címer lenne szivárványszínben

2020. június 22.

Feljelentést tett az idei Budapest Pride logója miatt a Szent Korona Rádió. A szexuális kisebbségek felvonulása eleve megosztó rendezvény, a teljes elutasítástól a közömbösségen át a teljes támogatásig terjed az állampolgárok viszonyulása az eseményhez. Az viszont, hogy a szervezők idén a Szent Koronát választották a rendezvény jelképének nagy eséllyel újabb indulatokat fog generálni.

Vágvölgyi Gergely, a Vasárnap.hu keresztény portál főszerkesztője a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában elmondta, bonyolult helyzetet teremtettek a pride szervezői azzal, hogy az idei marketingkampányukban erős provokatív üzenetet fogalmaztak meg azáltal, hogy logójuknak a Szent Koronát választották. Hozzátette, azért gondolja úgy, hogy az idei logó erősen provokatív, mert egyrészt

támadja a nemzeti patriotizmusnak, az ezeréves államiságunknak az egyik legfontosabb szimbólumát, másrészt támadja a korona szakrális tartalmát is.

Kiemelte, a Szent Koronának igazán széles tartalmi köre van, de a szexualitás egyáltalán nem tartozik ezekhez a témakörhöz. Elmondta, úgy tapasztalja, mostanra a pride lényegi elemévé vált a provokáció. Hozzátette, úgy gondolja a szervezők

azért választották idén a Szent Koronát szimbólumuknak, mert tudták, ha azt jelenítik meg a szivárvány színeiben, biztos, címlapra kerülnek.

Vágvölgyi Gergely úgy véli, azzal, hogy folyamatosan, évről évre a pride szervezői provokációval érik el, hogy címlapra kerüljenek, pontosan azt lehetetlenítik el, hogy tartalmi és higgadt párbeszéd alakuljon ki az általuk fontosnak vélt témákról.

Kiemelte, a Szent Korona nem egy marketingszimbólum, hanem egy szent, az ezeréves államiságunk szimbóluma, amit nem lehet üzleti, önös érdekek céljából felhasználni. Hozzátette, ezt határozottan ki kell mondani. Ha meg már mindenki megnyugodott, akkor le lehet ülni és megvitatni a kritikus témákat – fűzte hozzá.

Azt is elmondta, meglátása szerint éppen a provokációk miatt határolja el magát a pride-tól a szexuális kisebbség jóérzéssel bíró része, mert ők már belátták, hogy ezzel a stratégiával lehetetlen bármilyen kompromisszumos megoldást elérni.

 

forrás hirado.hu, borítókép illusztráció, mti