quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 21. hétfő
  -  Konrád
Vásárhely24.com archívum

Megkezdődött a Gripen-pilóták éjszakai kiképzése

2020. június 12.

A Gripen-pilóták a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison gyakorolják az éjszakai repülést. Sötétben repülni nehezebb és veszélyesebb is, ezért előzőleg szimulátoron is tesztelték képességeiket – hangzott el az M1 híradójában.

Nappal van horizont, tehát éjszaka a dezorientációra nagyon oda kell figyelni, mert nehéz különbséget tenni az égbolt és a föld között. Főleg, hogy ha felhős, mert akkor gyakorlatilag teljes sötétség van. Ilyenkor az ember a műszerre hagyatkozik, és úgy próbál nem összekeveredni. Ezáltal van egy úgynevezett vertigo hatás, amikor az ember úgy érzi, hogy forogna, de egyenesen repül, vagy éppen fordítva, forog, és azt hiszi, hogy egyenesen repül” – mondta Csák Sándor kiképző.

A feladatok között szerepel elfogás és földi célok támadása is. A kiképzés célja a pilóták képzettségének fenntartása, illetve a légtérvédelem folyamatos biztosítása.

Az éjszakai gyakorlat a jövő hét közepéig tart.

 

forrás hirado.hu