Közel 1000 kerékpártároló hely – és támasz épül a Tram-train beruházáshoz kapcsolódóan

Mucsi László projekttanácsadó kiemelte, a Népkert – Bartók kereszteződésénél, a Hősök terénél, A Kálvin téren, és a nagyállomásnál plusz fedett tárolók is lesznek. A szakember ismertette, a Népkertnél és az Ady Endrén már meg is kezdték ezek telepítését.
A műsorban arról is beszélt, milyen egyéb aktuális munkálatok zajlanak. A Szőnyi utcát egy-másfél héten belül visszaadhatják a forgalomnak, az Oldalkosár-Szőnyi és Hősök tere szakaszon aszfaltozási munkálatok zajlanak, a Népkert vasútállomásnál járdaépítés és kerékpártárolók létrehozása van folyamatban, a Szőnyi-Kossuth tér szakaszon térkövezési munkálatok, az Andrássyn pedig járda-és térkőépítés zajlik. A Bajcsyn az Alföldvíz végez még kisebb munkálatokat, a legnagyobb építkezés pedig a nagyállomásnál történik. Ide hamarosan megérkeznek a sínek is.
A járműgyártás – amely a koronavírus miatt leállt – újraindult, és teljes gőzerővel folyik – mondta Kanda Imre főmérnök.
Az első prototípus így várhatóan október végére, november elejére megérkezik, és a tervek szerint a lakosok még ebben az évben láthatják is az első prototípust, amely próbaüzemmódba áll majd. A felsővezetékeket és jelzőberendezéseket gyártó cseh cég is újrakezdte a munkát, így pár héten belül a felsővezetékek felszerelése is megindul a villamosvasút vásárhelyi nyomvonalán.
A strandnál pedig áramátalakító helyiséget hoztak létre, amely a villamosfeszültséget biztosítja majd a vásárhelyi szakaszon a Tram-train-nek. Ez egy automata rendszer, amely személy nélkül működik majd.
Fotók: Rádió7