quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Új kerékpársávokat kérnek Szegedre

2020. május 17.

A Magyar Kerékpárosklub 2018-as reprezentatív felmérése szerint az Alföldön 30 százalékot is meghaladja a naponta kerékpározó felnőttek aránya. A teljes magyar lakosság körében 80 százalék volt azok aránya, akik szívesebben bicikliznének, ha biztonságosabbnak találnák az utakat. Egyre többen ismerik fel, hogy a koronavírust is könnyebben el lehet kerülni kerékpáron. A napi testmozgással az egészségünket is védjük – a Kerékpárosklub ezért az összes megye 50 településén javasolja kerékpárutak felfestését és a forgalom csillapítását. Ez nem csak a vírus elleni védekezésben segítene, hanem hosszabb távon is egészségesebb, környezetbarátibb közlekedést eredményezhetne – foglalta össze a Magyar Kerékpárosklub sajtóközleménye. A kerékpárra váltást sok helyen gyors és olcsó beavatkozásokkal, a meglévő, kihasználatlan útfelületek újraosztásával is segíteni lehet.

A MKK kihangsúlyozta: az új sávok felfestését kellően széles útfelületek oldalán, valamint olyan kétszer kétsávos útszakaszokon javasolják országszerte, amik kihasználatlanná váltak. A javaslatok nem korlátozzák az autóforgalmat, de nagyobb biztonságot adnak a kerékpárosoknak. Hozzátették: az általuk kijelölt útszakaszok mind állami kezelésben vannak, ezért javaslataikat a Magyar Közút Zrt.-nek küldték el.

A települések között Szegedet is megtalálni. Három útszakaszra szeretnének új kerékpársávot: az egyik a forgalmas Felső-Tisza-part. A második szakasz a Felső-Tisza-part folytatása, az Irinyi János utca, a harmadik a partot a Szilléri sugárúttal összekötő Hajós utca. A klub előzetes szűrése alapján ezek lennének a kerékpársáv kialakítására megfelelő utak. Makrai László­tól, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. igazgatójától megtudtuk: ezeken a szakaszokon egyelőre nincs kijelölt kerékpársáv. A környezetgazdálkodás a Felső-­Tisza-part Bertalan hídig tartó szakaszát kezeli, onnantól a Magyar Közút a fenntartó, ahogy a másik két említett útszakasz is a közúthoz tartozik.

forrás: delmagyar.hu, borítókép illusztráció