quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

A pénzintézetek többsége tartósan tervez a távmunkával

2020. május 10.

Az MKB Csoport az elmúlt években kiemelt hangsúlyt helyezett a rugalmas munkaszervezési formák bevezetésére, így gyorsan és zökkenőmentesen alkalmazkodtak a kialakult helyzethez. Az informatikai és bankbiztonsági területek gyors és hatékony szervezőmunkájával a támogató háttérterületek túlnyomó része otthonról dolgozik immáron 8. hete, fennakadás nélkül. A dolgozók körében az otthoni munkavégzés fogadtatása nagyon pozitív volt, az átállás és a kialakult helyzet okozta stresszhelyzet kezelését online tréningekkel támogatták a vezetők és a munkatársak körében egyaránt.

A kapcsolattartást az ügyfelekkel olyan digitális megoldásokkal segítik, mint a nemrégiben bevezetett digitális ügyfélhívó rendszer a bankfiókokban, valamint a lakossági és vállalati ügyfelek számára is elérhető MKB VideóBANK. A megtanult új folyamatokat, a konstruktív és agilis megoldásokat hosszú távon beépítik a működésbe – írták.

Az Unicreditnél a távoli munkavégzés már a járvány megjelenése előtt is bevett gyakorlat volt számos területen, így a kiterjesztett távoli munkavégzést rövid idő alatt megszervezték, a szükséges bővítésekkel – közölték. Ehhez adott volt mind a belső szabályozási, mind pedig az informatikai háttér – tették hozzá. Minimális a dolgozóik száma, akik munkaköre vagy feladatai nem teszik lehetővé a távolról történő munkavégzést. Az Unicreditnél a székházakban dolgozók száma a korábbi létszám 10 százalékára csökkent, és ezt immáron tartósan fenn tudják tartani – tájékoztattak. Pozitívak a tapasztalataik, a munkatársaik hatékonyságában, a szolgáltatási színvonalban nem tapasztalnak romlást. Azt tervezik, hogy a járvány utáni időkben is fenntartják a távoli munkavégzés lehetőségét, akár a korábbinál nagyobb mértékben is – közölték.

Az Erste Bank munkatársai körében készített felmérése szerint az otthonról dolgozók közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, és mintegy 40 százalékuk a jövőben is szívesen dolgozna folyamatosan ebben a formában. Az Erste Bank rögtön a veszélyhelyzet kihirdetése után, a kijárási korlátozások előtt elrendelte a kötelező otthoni munkavégzést ott, ahol erre lehetőség volt. A bank több mint kétezer fős székházában így 200-an dolgoznak, de a fiókhálózatban is igyekeztek csökkenteni a személyes megjelenések számát.

Az OTP közölte: komoly teljesítménynek tartják, hogy extrém rövid idő alatt a munkatársaik nagy része át tudott állni az otthoni munkavégzésre. A gyors átállásban előny volt, hogy az OTP az informatikai rendszereit folyamatosan fejlesztette, így már rendelkezésre álltak az online munkavégzés biztonságos feltételei – tették hozzá. Leszögezték: az irodaházakra a jövőben is szükség lesz, de belső kialakításukra, a közösségi helyek berendezésére mindenképp hatással lesznek a most szerzett tapasztalatok. A veszélyhelyzet elrendelése az OTP Bank által a budapesti Madarász Viktor utcában épített új irodaház építését kis részben befolyásolta, jelenleg “szerkezetkész-közeli” állapotban van az épület, így van lehetőség az említett finomításokra.

A Raiffeisen Bank központi irodáiban dolgozó munkatársai egy hétvége alatt átálltak a home office működésre, még március közepén. A telefonos ügyfélszolgálat egy része is így működik jelenleg – közölték. Ez nagyon jelentős, azonnali határidejű informatikai fejlesztéssel, bankbiztonsági lépésekkel, valamint eszközbeszerzéssel járt – írták. A kollégák szinte azonnal át tudtak állni, 1-2 nap alatt kialakultak az új típusú online együttműködések, megbeszélések, a napi üzletmenet azóta is fennakadás nélkül működik. A jövőbeni kiterjesztésről a tapasztalatok összegzése, illetve az aktuális helyzet alapján döntenek – jegyezték meg.

mti, borítókép illusztráció, magyarhirlap.hu