quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Két év múlva már modern vasúti pálya köti össze Szegedet és Szabadkát

2020. május 01.

2022 nyarára megvalósul a Szeged-Szabadka közötti vasút fejlesztése, ami által a menetidő 35 percre csökken a két város között. A projekt Lázár Jánoshoz, a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztoshoz tartozik.

A beruházásról csütörtökön tárgyalt Sinisa Mali szerb pénzügyminiszterrel Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A két politikus egyetértett abban, hogy a szerb és a magyar gazdaság újraindítása szempontjából fontos, hogy a Szegedet Szabadkával összekötő vasútvonalat megépítsék. Megállapodtak, hogy ez a beruházás 2022-ig meg is valósul.

– Szabadka számára a Szegeddel való összeköttetés stratégiai jelentőségű, gazdasági, oktatási és kulturális szempontból is. A vasúti kapcsolat 2015-ben szűnt meg a határ lezárása miatt. A két város nagyon közel van egymáshoz, vonattal fél óra lenne az utazás, autóval azonban sokszor órákat kell várakozni a hatalmas gépjárműforgalom miatt. Nagyon sokan járnak ki Szabadkára és sok vajdasági magyar kötődik Szeged térségéhez – nyilatkozta korábban egy interjúban Lázár János, a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztos.

A projektben oroszlánrészt vállaló politikus úgy véli: Vajdaságban és a határon túli magyarlakta területeken még jelentős munkaerő tartalék van. – A fejlesztéseknek szimbolikus üzenete is van: 100 évvel a trianoni országcsonkítás után megkezdődik az Alföld gazdasági értelemben vett újraegyesítése – fejtette ki Lázár János.

Az egyvágányú pálya rekonstrukciója során 120 km/h-ra emelik a megengedett sebességet (egyes, rövidebb szakaszokon 80 km/h lesz), emiatt teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, váltófűtéseket építenek be. A cél az, hogy villamosított, modern pálya kösse össze Szegedet és Szabadkát, és a két település között 35 percre csökkenjen a menetidő.