quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 03. szerda
  -  Hilda
Promenad.hu archívum

A vártnál jobban sikerült a Facebook első negyedéve

2020. április 30.

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Facebook az első negyedévben, és bizakodásra ad okot, hogy április első három hetében a stabilizálódás jeleit érzékelte a reklámbevételekben.

A New York-i tőzsdezárás után szerda este közzétett adatok szerint az amerikai közösségi hálózat árbevétele a március 31-én véget ért három hónapban 17 milliárd 737 millió dollár volt, éves összevetésben 18 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 17 százalékkal 17 milliárd 440 millió dollárra emelkedtek.

A Facebook reklámbevételei márciusban jelentősen csökkentek, április első három hetében azonban már stagnáltak az előző év azonos időszakával összehasonlítva, ami újabb jelzés arra, hogy a technológiai óriásvállalatok könnyebben átvészelik a koronavírus-járvány által okozott gazdasági összeomlást, mint más szektorok.

Az üzemi eredmény 78 százalékkal 5 milliárd 893 millió dollárra nőtt, miközben a működési haszonkulcs 22 százalékról 33 százalékra kúszott fel.

A nettó profit több mint duplájára, 4 milliárd 902 millió dollárra nőtt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,71 dollárra rúgott. A tavalyi első negyedévben azonban egy egyszeri, 3 milliárd dolláros tétel csökkentette a nyereséget.

Elemzők valamivel kisebb, 17,44 milliárd dolláros bevétel mellett nagyobb nyereségre, részvényenként 1,74 dollárra számítottak. A reklámbevételeket is a tényadatnál kevesebbre, 17,36 milliárd dollárra várták.

Napi átlagban 1,73 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 11 százalékkal több mint egy évvel korábban. A Facebookot havonta legalább egyszer megnyitók száma 10 százalékkal 2,60 milliárdra nőtt.

A Facebook szerdán 6,17 százalékos pluszban, 194,19 dolláron zárt a New York-tőzsdén, ami mindössze 0,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A csütörtöki tőzsdenyitás előtt bő egy órával több mint 8 százalékos nyereségben forogtak a részvények az elektronikus kereskedésben. Az utóbbi 52 hétben 137,18 és 224,20 dollár között mozgott a Facebook árfolyama.