quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

2022-re megépül a Szeged – Szabadka vasútvonal

2020. április 30.

Sinisa Mali szerb pénzügyminiszterrel tárgyalt Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter. A két politikus egyetértett abban, hogy a szerb és a magyar gazdaság újraindítása szempontjából fontos, hogy a Szegedet Szabadkával összekötő vasútvonalat megépítsék. Megállapodtak, hogy ez a beruházás 2022-ig meg is valósul.

A cél az, hogy 2022 nyarára villamosított, modern pálya kösse össze Szegedet és Szabadkát. Az egyvágányú pálya rekonstrukciója során 120 km/h-ra emelik a megengedett sebességet (egyes, rövidebb szakaszokon 80 km/h lesz), emiatt teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, váltófűtéseket építenek be. Javítják az útátjárók állapotát és kibővítik az 5-ös számú főút felüljáróját is. Szentmihálytelek néven új megállóhelyet építenek, itt és a röszkei állomáson P+R es B+R parkolókat, esőbeállókat alakítanak ki, valamint modernizálják az utastájékoztatási berendezéseket. Bekötik a vonalat a szegedi központi forgalomirányítási rendszerbe, továbbá a villamosítás miatt új felsővezeték-hálózatot építenek ki.

Szijjártó Péter Facebookon tette közzé azt a 6 pontot, amitől a két ország gazdasági fellendülését várják.

  1. Azok a nagyvállalatok, amelyek fontos szerepet játszanak a magyar gazdaság újraindításában fontos szerepet játszanak a szerb gazdaság újraindításában is. A MOL történetének legnagyobb beruházását hajtotta végre nemrég Szerbiában, az OTP pedig immár a legnagyobb hitelállománnyal rendelkező bank déli szomszédunknál.
  2. A kormány tegnap úgy döntött, hogy 25 milliárd forintos keretet nyit meg pályázati formában azon magyar vállalatok számára, akik külföldön szeretnének beruházásokat végrehajtani. Szerbia a magyar vállalatok egyik elsőszámú célpontja, így biztosak lehetünk benne, hogy a 25 milliárd forintos keret jelentős részét szerbiai beruházásokra fogják igényelni a magyar cégek.
  3. Az EXIM Bankál egy 120 millió eurós hitelkeretet nyitottunk magyar és szerb vállalatok együttműködésének finanszírozására.
  4. Világos, hogy a nagy közös infrastrukturális beruházásokat most nem leállítani és visszafogni kell, hanem felgyorsítani. A Budapest-Belgrád vasútvonal mellett, így a Szegedet Szabadkával összekötő vasútvonalat szintén megépítjük 2022-ig.
  5. Magyarország gázellátásának biztonsága tekintetében Szerbia fontos szerepet fog játszani a következő években, hiszen a Török Áramlat gázvezeték szerbiai szakaszát már megépítették, a csöveket lefektették. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy 15 km-es csövet építünk a szerb-magyar határtól egészen a nemzeti hálózatunkig, így jövő év végétől lehetővé válik, hogy éves szinten 6 milliárd köbméter gáz érkezzen ezen a déli útvonalon.
  6. A vajdasági gazdaságfejlesztési program nagyon sikeresnek bizonyult. 12 591 pályázót tudtunk támogatni 46 milliárd forinttal, amelyek nyomán 86 milliárd forintnyi beruházás jött létre a Vajdaságban. A vajdasági magyarok a jövőben is számíthatnak rá, hogy a gazdaságfejlesztési támogatásokat fent fogjuk tartani az anyaországból.

Fotó: illusztráció