quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Első döntőjéhez érkezett az online térbe áthelyezett magyar nemzeti e-sport bajnokság

2020. április 23.

Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke a csütörtöki online sajtótájékoztatón elmondta, hogy ez a versenyzői létszám még tovább növekedhet, hiszen a bajnokság összesen hét játékból áll, és a többiben egészen június végéig tartanak majd a döntők. Hozzátette: az már most látszik, hogy a versenyek iránti nézői érdeklődés 10-15 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest.

Lesti Mónika, az e-sportot már két éve támogató K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere arról beszélt, hogy az e-sport szerencsés helyzetben van, mert a járvány idején is adott a lehetőség a versenyzésre és a szurkolásra, így jelenleg a legdinamikusabban fejlődő sportszakág.

 “Az eNET legfrissebb kutatása szerint 3,8 millióra emelkedett azok száma, akik Magyarországon alkalmanként vagy rendszeresen videojátékot játszanak, a másfél évvel ezelőtti 425 ezerről idén tavaszra több mint 540 ezerre nőtt  a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma” – ismertette Lesti Mónika, aki elmondta azt is, hogy a videojáták-piac 2019-ben 53,4 milliárd forintra bővült a 2018-as 41 milliárdról, míg az e-sportpiac mérete eközben 24 milliárdról 43 milliárdra nőtt.

“Egyre nagyobb és meghatározóbb az a közönség, akik számára ezek a fiatal tehetségek példaképek is. Ezért az e-sport bajnokág résztvevői is aktívan kiveszik részüket az otthonmaradásra buzdításban, illetve tanácsokat adnak az online tanuláshoz és közösségépítéshez” – fűzte hozzá a kommunikációs menedzser.
Biró Balázs kiemelte, hogy a koronavírus-járvány természetesen átírta a magyar nemzeti e-sport bajnokság menetét és lebonyolítását is.

“Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntőket is az online térben rendezzük meg” – fogalmazott az elnök, akik emlékeztetett arra, hogy a 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók.

“A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak, a mérkőzéseket folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken keresztül. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL-verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek. Így a magyar bajnok nemzetközi téren is folytathatja a küzdelmeket” – tájékoztatott Biró Balázs.
A League of Legends játékkal veszi kezdetét a a bajnokság döntőinek sora.

“Az alapszakaszt megnyerő Wonder Stag Esports várja ellenfelét a vasárnapi döntőben, a végső győzelem sorsa pedig ezúttal egy még nagyobb online show keretében, egy három győzelemig tartó párharcban dől el  vasárnap délután négy órától, melyet a rajongók élőben követhetnek nyomon az Esport1.hu oldalán. A LoL bajnokság első három helyezettje között kétmillió forint pénznyeremény osztanak szét” – mondta Hodozsán Dániel, a bajnokság főszervezője.

mti, borítókép mneb.hu