quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Ez a teendő, ha tovább törlesztené a hitelét

2020. március 31.

„A fizetési moratórium ideje alatt az adósok a szerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségek teljesítésére 2020. december 31-ig fizetési haladékot kapnak. Ez azt jelenti, hogy a moratórium alatt felhalmozódott kamatot annak lejárata után a havi törlesztő részletekkel együtt, egyelő részletekben kell megfizetni. Ennek következtében a hitel futamideje meghosszabbodik, vagyis eredeti lejárta kitolódik” – közölte a hitelnet.hu.

Ugyanakkor arra is van lehetőség, hogy az adós folytassa a szerződésszerű teljesítést, ehhez azonban nyilatkozatot kell tenni a hitelnyújtó banknál. Ez a járványhelyzetre tekintettel az egyes pénzintézetek személyes felkeresése nélkül javasolt. Van olyan bank, amelyik már a hónap első napján leemeli a törlesztést, és ha nem jelzünk időben, akkor ezt nem teszi meg.

Budapest Bank

A Budapest Banknál jelzálog- és folyószámlahitelek esetén mindenképpen nyilatkozni kell a fizetési szándékról, mivel a törlesztést az ügyfelek fizetési számlájáról vonják le és a bank nem fogja tudni eldönteni, hogy az ügyfél törlesztési szándékkal helyezett-e ott el összeget. Hitelkártya esetében azonban nem nincs szükség külön nyilatkozattételre. A hitelkártya tulajdonos az eddig megszokott módon tudja rendezni a tartozását.

A nyilatkozatot: Budapest Internetbankon,Telebankon, illetve a bank honlapján keresztül lehet megtenni.

CIB Bank

A bank arra kéri ügyfeleit, amennyiben korábban állandó átvezetési/átutalási megbízást adott meg a törlesztőrészletek rendezésére, akkor azt vonják vissza, mert ezek leállítása nem történik meg automatikusan!

A lakossági ügyfelek a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nyilatkozhatnak.

Lízinggel rendelkező ügyfeleknek a bank honlapján található kapcsolódó dokumentumok közül a lízing ügyfeleknek szóló tájékoztatót kell letölteni, majd kitöltve visszaküldeni a megadott e-mail címre.

Az ügyfeleknek – önálló rendelkezők esetén – hamarosan lehetőségük lesz online is nyilatkozni arról, hogy nem kívánnak a moratóriumban maradni. Erről a lehetőségről a későbbiekben tud további tájékoztatást adni a bank.

Erste Bank

Aki személyi kölcsönnel és/vagy jelzáloghitellel és/vagy babaváró kölcsönnel és/vagy az Erste Lakástakarék által nyújtott jelzáloghitellel rendelkezik, nyilatkozatát a bank elektronikus és telefonos csatornáin is megteheti.

A pénzintézet arra is felhívja a figyelmet, ha az adós Munkáltatói kölcsönnel rendelkezik (jelzáloghitel és/vagy személyi kölcsön), úgy a fenti termékekre vonatkozó nyilatkozatába értendő a Munkáltatói kölcsönre vonatkozó döntése is.

A nyilatkozatok az alábbi módon tehetők meg:

  • amennyiben aktív hozzáféréssel rendelkezik az ügyfél, az Erste NetBankon vagy
  • Erste TeleBankon nyitvatartási időben, hétfőtől-péntekig: 7-21 óráig.

Aki hitelkártyával és/vagy folyószámla hitelkerettel rendelkezik, nyilatkozatát egyelőre Erste NetBankban, az ott felugró nyilatkozási felületen teheti meg. A további nyilatkozási lehetőségek rendelkezésre állásáig az ügyfelek szíves türelmét kérik.

K&H Bank

A K&H Banknál az alábbi módok választhatók a nyilatkozat megtételére:

  • K&H e-bankban: a hitelek menüpontban a „nyilatkozat törlesztési moratóriumról” blokkban lakáshitel, babaváró hitel, munkáltatói és személyi kölcsönök esetén, minden egyéb hitel és kölcsön esetén az üzenetek menüpontban a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbank üzenetben: az üzenetek menüpontban az „információ” üzenet kategóriát kiválasztva a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbankból telefonon: az elérhetőségek/gyorshívás funkció kiválasztásával a bankszámlák, bankkártyák menüpontban
  • K&H Telecenter hívásával

A moratóriumról történő lemondó nyilatkozatok feldolgozása jelenleg is folyamatban van a pénzintézetnél. Minden ügyfelet értesíteni fognak, amint feldolgozták az üzeneteket.

MKB Bank

Jelzálogfedezetű kölcsönnel, illetve személyi kölcsönnel rendelkező ügyfelek:

  • ha van NetBANKár hozzáférésük az összes érintett hitelszerződéséről, mint adós egyidejűleg nyilatkozhat a következő módon:

Be kell lépni a NetBankár fiókba, majd az oldal fejlécének közepén található „Írjon nekünk” linkre kattintva az „üzenet tárgya” mezőbe be kell írni,  hogy: Hitelmoratóriummal kapcsolatos nyilatkozat, majd az alábbi szöveget kell bemásolni az „üzenet szövege” mezőbe:

Nyilatkozom, hogy a 47/2020. (III.18.) számú kormányrendelet szerinti fizetési moratóriumot nem kívánom igénybe venni, Hitelszerződésem alapján fennálló tartozásomat az eredeti szerződési feltételek szerint kívánom teljesíteni. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a későbbiekben mégis élni kívánok a Hitelszerződés alapján fennálló tartozásom teljesítésének fizetési moratórium alatti felfüggesztésével, azt jelen Bejelentésem visszavonásával jelezhetem a Bank felé.

Fenti üzenetet a Rögzít gombra kattintva kell elküldeni.

  • Ha nem rendelkezik NetBANKár hozzáféréssel: meglévő ügyfélként könnyedén igényelhető NetBANK hozzáférés a bank online felületén.

OTP Bank

Aki továbbra is szeretné törleszteni hitelét, annak lehetősége van online néhány lépésben nyilatkozni:

  • Internetbankban: a nyilatkozat az Igénylések/Fizetési moratórium menüpontban a Törlesztés folytatását választva tehető meg.
  • A bank honlapján – amennyiben nincs internetbank hozzáférés vagy ingatlanlízing szerződés esetén –

A feldolgozási idő mindkét nyilatkozattétel esetén több nap is lehet. Akik nem szeretnék nyilatkozatukat az online csatornákon keresztül megtenni, azokat arra kéri a bank, hogy csak néhány nappal a törlesztés esedékességi határideje előtt jelezzék ezt.

Raiffeisen Bank

Aki továbbra is fizetni szeretné hitelét, annak a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatát kell hívnia és a 7-es menüpontot választani. A telefonszám belföldről ingyen hívható.

A Raiffeisen Bank fiókjaiban is lehetőség van a kérdésben eljárni, de a jelenlegi helyzetben elsősorban a telefonos ügyintézést javasolja  a bank.

Takarékbank

A fizetési moratóriumból való kilépésre vonatkozó nyilatkozat a bank honlapjáról letölthető és az alábbi módon valamelyikén eljuttatható a hitelintézethez:

  • Postai úton: a bank honlapján megadott címre
  • Telefonos Ügyfélszolgálaton: a bank honlapján megadott telefonszámon is megtehető a nyilatkozat
  • E-mailben: a bank honlapján megadott e-mail címen

A jelenlegi vészhelyzetre való tekintettel a bank kiemelten kéri, hogy a bankfiókokat ne keressék fel személyesen! Az ügyintézés céljából a nap 24 órájában elérhető a Telefonos Ügyfélszolgálat.

UniCredit Bank

A bank a törlesztési moratóriummal kapcsolatosan kidolgozott részletekről, a legfontosabb tudnivalókról és az esetleges teendőkről honlapjuk folyamatosan frissülő felületén nyújtanak tájékoztatást ügyfeleiknek.

A fizetési moratóriumból való kilépésre tett nyilatkozatot az ügyfelek bármikor visszavonhatják, amelyet követően újra mentesülhetnek a törlesztőrészletek fizetése alól.

(Forrás és további információk: hitelnet.hu; Borítókép: illusztráció)