Balázs József: Óriási összefogásról tettek tanúbizonyságot a vásárhelyi pedagógusok

Higgadtságukat megőrizve kellett helytállniuk, és össze kellett fognia a szakmának, miután március 13-ról 16-ra át kellett állniuk a digitális oktatásra. „Példaértékű hozzáállás valósult meg mind helyi, regionális és országos szinten is” – mondta Balázs József, a vásárhelyi Tankerületi Központ igazgatója. Hozzátette, mind a fenntartók, mind az intézményvezetők és a pedagógusok azonnal el kezdték kutatni a lehetőségeket. Egy óriási váltás történt, és noha az oktatásban már korábban is alkalmaztak digitális technikát, ez egy egészen új és teljesen más helyzet volt mind a tanároknak, mind a diákoknak.
A tankerületi igazgató hangsúlyozta, nagyon sok segítséget kaptak Budapestről is, az Oktatási Hivataltól, és helyi platformok is létrejöttek. Több applikáció is a rendelkezésre állt korábbról, ma pedig összesen 27 applikáción keresztül oldják meg a tantárgyak oktatását.
Balázs József elmondta, minden pedagógus kollégára, korosztálytól függetlenül büszke, a fiatalabbak segítik az idősebbeket a digitális platformok használatában, és minden kolléga nagyon kreatívan, és lelkiismeretesen végzi az „új” tanítást.
Egy hét után arról számolt be Balázs József, hogy egy folyamatosan fejlődő rendszerről van szó, amely közösen újul a diákokkal, szülőkkel. Kapnak és várják is a visszajelzéseket a családoktól is. Eddig a tanár volt a kulcsszereplő az oktatásban, most inkább mentor és ellenőrző tevékenységet lát el, de az ő aktivitásuk továbbra is ugyanolyan fontos, mint a diákoké.
Bármikor kérhetnek segítséget a tanároktól, osztályfőnököktől akár a tanulók, akár szüleik. Videó chat teszi hatékonnyá többek között az oktatást.
A tanulóknak egyéb javasolt oldalak is a segítségükre vannak, például a matekin, ahol fiatalok, szemléletesen, a diákok nyelvén mutatják be a matematika példákat. A testnevelést videóanyagokkal oldják meg, ezek otthon elvégezhető feladatok, hangzott el.
A számonkérés online dolgozatok íratásával zajlik legtöbbször.
A digitális technikai eszközök a legtöbb tanulónál megvoltak, akiknél nem, ők kértek és kérhettek segítséget az intézményektől. Az összesen 11183 diákból mindössze 4-en jelezték, hogy nincs internet hozzáférésük, számukra papír alapon működik a tanítás, tanulás, akár egy heti tananyagot is ki tudnak küldeni részükre.
Balázs József a műsorban egyúttal megköszönte a diákoknak, tanároknak, szülőknek és a technikai szakembereknek is a lelkiismeretes hozzáállást. Még elmondta, bízik benne, hogy hamarosan minden visszatérhet a régi kerékvágásba, de reméli, hogy ez a nagyfokú összefogás és az egymás felé nyújtott óriási mértékű segítségnyújtás megmarad akkor is, amikor újra a padban ülhetnek a tanulók.
Fotó: radio7.hu