quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 03. kedd
  -  Klotild, Cecília
Vásárhely24.com archívum

A járvány egyelőre nem befolyásolja a Tram-train munkálatokat, Vásárhelyen jól haladnak a beruházással

2020. március 23.

A hétfő délelőtti Közös nevezőben a lakosságot a beruházás jelenlegi állapotáról tájékoztatták. Bár tombol a koronavírus-járvány, a munkálatok tovább haladnak.

A Magyar Kormány március 11-én rendelte el a veszélyhelyzetet, ami a projekt lebonyolítására is hatással van – fogalmazott Kanda Imre, hozzátéve, olyan intézkedéseket hoztak, amelyek csökkentik a veszélyt: a munka egy részét (ami nem igényel fizikai jelenlétet) otthonról végzik. Ez körülbelül 25-30 munkavállalót érint.

Ugyanakkor vannak olyan feladatok, amelyeket nem lehet home office-ban ellátni. Ezek a fizikai jelenlétet igénylő munkálatok továbbra is változatlanul folynak, ebben az esetben nagyjából 30 személyről van szó. Az ő védelmük érdekében van lehetőség a kézmosásra, kézfertőtlenítésre illetve elkülönített, 5-6 fős csapatok dolgoznak.

Kanda Imre elmondta, minden egyes brigádnak a vezetője folyamatosan tájékozódik a munkavállalók egészségügyi állapotáról. Emellett az érintkezési szabályok is változtak: elmaradnak a kézfogások, igyekeznek betartani az 1-2 méteres távolságot.

Forrás: Rádió7

A Tram-train beruházások főmérnöke, projektvezetője kiemelte, munkaszervezés szempontjából jelenleg nem okoz problémát a vírus, az eredeti elképzelésekhez képest nincs csúszás. Természetesen ez változhat, de egyelőre az alapanyagok is rendelkezésre állnak. Kanda Imre hangsúlyozta, ez ma igaz, de hogy egy hét múlva milyen lesz a helyzet, azt nem tudni.

Mucsi László elmondta, nagyon bizonytalan, hogy lesz-e probléma az alkatrészek beszállításával, ugyanakkor bíznak abban, hogy ez nem befolyásolja a járművek összeszerelését. Az előzetes tervek szerint idén szeptember végén, október elején kell a járműveket a Stadlernek leszállítani. A projekttanácsadó reményét fejezte ki, hogy tudják tartani az ütemet.

Ha a járművek már itt lesznek, elindulhat a próbajárat (a háromnak együtt több mint 50 ezer kilométert kell megtennie). Kanda Imre hozzátette, itt a járműfutásnak hibamentesnek kell lennie. Ha probléma lép fel, a meghibásodó járműnek újra kell kezdenie a próbát. A beszélgetésből az is kiderült, hogy a Tram-train hálózatának jelenlegi állapotában Szegeden és a vasúti szakaszon is tudna már futni a jármű.

Mucsi László a vásárhelyi helyzetről a Népkerttől kezdve elmondta: a nagyvasútról a leágazás megépült, a váltókat beépítették, a sínek nagyjából le vannak fektetve, az állomás környezetében út-, járdaépítési és tereprendezési munkálatok lesznek. Nagyobb lezárásokra nem kell számítani, az ott lévő parkolót ideiglenesen lehet használni.

Forrás: Rádió7

Ady Endre utcán kisebb beavatkozások folynak, elsősorban a peronépítés. Forgalomkorlátozásokkal összefüggő munka nem történik. A Hősök terén a peronépítés van folyamatban, illetve a zöldterületen vannak kisebb-nagyobb munkálatok a Szőnyi utca felé.

Szőnyi utcán elkészítették az útalapot, a sínek lefektetése megtörtént, azoknak az aláöntése, betonozása történik a napokban. Kossuth tér-Andrássy út belső szakaszán folynak munkálatok, az Emlékpontnál mindkét irányban használható az út, az Andrássyn elsősorban a járdaépítés van folyamatban.

Bajcsy-Zsilinszky utcán sincs különösebb forgalomkorlátozás, ott karbantartás van. A Kistópart utcai körforgalomban kisebb építési munkálatok folynak. Nagyállomás előtti területen a vágányépítés lesz a következő feladat. Ott először egy csatornát kellett felújítani, most kezdhetnek hozzá a villamospálya építéséhez.

Emellett megkezdődtek a tarifaelőkészítési munkálatok, aminek tagjai lennének a MÁV, a Volánbusz, valamint az SZKT. A cél egy kedvező tarifapolitika kialakítása. Hódmezővásárhelyen minden megállóban lesznek jegykiadó automaták, emellett a szerelvényen is lesz mód jegyvásárlásra.

Kanda Imre kifejtette, a jelen tervek szerint a Nagyvasúton decemberben a nagyvasúti – eredeti MÁV menetrend szerinti – közlekedés újra el tud indulni (ekkor még Tram-train járművek nem fognak közlekedni).

Mucsi László elmondta, a Nagyvasúti menetrend marad, ehhez fog kapcsolódni a két város közötti Tram-train közlekedés. Így a Népkert vasútállomásnál bonyolult csomópont fog kialakulni, az ottani lámpa különböző prioritás szerint fog zöld utat biztosítani. Hódmezővásárhelyen a vasúti pályán három jelzőlámpás csomópont kerül kialakításra, ahol a villamosnak lesz elsőbbsége.

Kanda Imre elmondta, a prototípusok összeszerelése zajlik, így azokat még nem tudták megtekinteni. Hozzátette, minden szerelvényen lesz hely a mozgáskorlátozott személyeknek és a kerékpároknak.

Forrás: Rádió7

Mucsi László aláhúzta, teljesen új technológiát valósítanak meg Magyarországon, ami képes lesz arra, hogy minél kevesebben válasszák a személyautókat. A Tram-train ugyanakkor egy pontosan ütemezhető közlekedési eszköz, ami kényelmes és környezetbarát.

Kanda Imre kijelentette, a műszaki kihívások mellett jogi kihívások is voltak. Ezeket a projekt folyamán jogszerűen jelölte az ITM.

A szerelvények vezetésével kapcsolatban elmondták: a járműképzés Debrecenben történt meg. A MÁV Start olyan személyeket választott ki, akiknek a nagyvasúti járműre való vezetési jogosultságuk megvan, ehhez kiegészítő jogosultság a villamos vezetése.  A próbafutások során történik meg a típusra történő képzés. 2021 szeptemberében elindul a menetrend szerinti forgalom, a tervek szerint addigra minden szükséges képzés meglesz.