Képi esszé az angyalokról az Emlékpontban

– Az első metamorfózis akkor történik, amikor a művész lelket lehel az anyagba: a kőtömbből, a fából szobor lesz; a második, amikor Dömötör Mihály fényfestészete révén az angyalszoborról önmagán túlmutató jelentést hordozó fénykép készül – vázolta fel az alkotás folyamatát a tárlatot megnyitó Simon Ferenc. A Bethlen Gábor Református Gimnázium mesterpedagógusa hozzátette: Dömötör Mihály a téridő festője, a fény és az árnyék, a fekete és a fehér árnyalatainak poétája. A fényképezőgép a fotóművész ecsetje, ezzel hordja fel az anyagot a képre, amelynek két összetevője van: a tér, vagyis a szemlélet, és a nézőpont, hogy honnan, mit és hogyan fotóz, lát és láttat. – fogalmazott Simon Ferenc.
Dömötör Mihályt – aki kiállítását képi esszéként határozta meg –, a téma akkor ragadta meg, amikor a Keresztparafrázisok. A XII. stáció című kiállításának fotóit készítette, s a keresztek mellett gyakran látott angyalszobrokat is. A művész abban bízik, hogy a lelkünkben lakó angyalok képileg megörökítve, összegyűjtve és fotóként bemutatva maradandó esztétikai élményt nyújtanak a kiállítás látogatóinak.
A kiállítás zenei közreműködői Almási Enikő, Mohai Szilárd és Vágó János Bessenyei- és Príma-díjas kürtművész voltak. A tárlat április 19-ig tekinthető meg az Emlékpont galériájában.
- 2020_0310_Dom_09
- 2020_0310_Dom_10
- 2020_0310_Dom_11
- 2020_0310_Dom_12
- 2020_0310_Dom_13
- 2020_0310_Dom_01
- 2020_0310_Dom_02
- 2020_0310_Dom_03
- 2020_0310_Dom_04
- 2020_0310_Dom_05
- 2020_0310_Dom_07
Forrás: Arany-Tóth Attila, közönségkapcsolati munkatárs