Székkutason járt a kormányablak busz

Péntek délelőtt Székkutasra érkezett a kormányablak busz. Az ügyfelek főleg személyi okmányok intézésében keresték fel a Kormányhivatal munkatársait.
A Csongrád megyei Kormányhivatal kiemelt célja, hogy ügyfélbarát módon, korszerű keretek között a leghatékonyabb közigazgatási szolgáltatást nyújtsa az ügyfelek részére. Korábban települési ügysegédek útján látta el a feladatokat azokon a településeken, ahol nem működött Kormányhivatal.
A települési ügysegédek formanyomtatványok kiadásával és kérelmek átvételével, továbbításával tudta előremozdítani az ügyintézést. Személyi okmányokat azonban nem tudtak intézni a segítségükkel az ügyfelek. A települési ügysegédeket váltották a kormányablak buszok, amik minden hónapban, egy rendszeresített menetrend alapján jutnak el a kijelölt településekre, így Székkutasra.
A buszban a Kormányablak szolgáltatásai is elérhetőek, így már a személyi okmányokat is tudják intézni az ügyfelek. A buszokban már akár a helyszínen is készhez lehet venni az új lakcímkártyát. A hódmezővásárhelyi járásban minden hónap első péntekén kell várni a buszt. Mártélyon reggel 8-tól 9:30-ig, Székkutason pedig 10 órától 12 óráig segítik az ügyfeleket.
Dr. Szegény Judit, Csongrád Megyei Kormányhivatal Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal járási hivatalvezető-helyettese elmondta, hogy a legtöbben személyi okmányokat intéznek a KAB buszokban. „Általában a személyi igazolvánnyal, lakcímkártyával és a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával kapcsolatban keresik fel az ügyfelek a buszt” – mondta el a hivatalvezető-helyettes.
Fotók: Gémes Sándor