quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Vásárhely24.com archívum

Beszámoltak a vásárhelyi bamakósok, mi fán termett az a kemény 9700 km!

2020. március 04.

Részletes élménybeszámolójukat változtatás nélkül olvashatják!

Utunk Budapestről – Sierra Leone fővárosába Freetownba tartott. Ez a táv km-ben a várt 8700 km helyett 9700 kmre sikeredett. A mezőnyben kb. 250 csapat rajtolt el, de a versenyen kívül is indultak csapatok. Csapatunk 6 főből állt, ahogy a nevünket is ez alapozta meg Six stroke- azaz 6 ütem, nem pedig 6 agyvérzés, bár a végére elgondolkoztunk…

2018. tavaszán döntöttük el, egy kellemes alkoholmámoros éjszaka közepette, hogy elindulunk ezen a híres világhírű rallyn. Süli Márk ötlete volt, hogy induljunk el, és ezen az estén, mindenki rábólintott erre.

Az utunk költsége megközelítőleg 6,6 millió Ft volt. Az úton megközelítőleg 1300 l gázolajat égettünk el, ez kb. 14 l – es átlag fogyasztásnak felel meg 100 km-en.  Az ételfogyasztásunk igen csekély volt, mivel időhiányban küzdöttünk mindig (napi 1x meleg étkezés MAXIMUM, előfordult, hogy ez is elmaradt = SUPERMARATON

Szuper maraton definíciója: a szupermaraton egy olyan táv, amit 2-3 nap alatt megállás nélkül tettünk meg.
Visszatérve az étkezésre, nagyon sok apró süteményt vittünk magunkkal pogácsát, barátfülét, perecet. (köszönet a családtagoknak ️)
Utunkat egy bőrönd szarvaskolbász, és házi sajt egészítette ki, amelyet vaakumcsomagolva tartósítottunk el. (köszönet, a Ménesi és Botyánszki családnak)


Víz fogyasztásunk kb. 30 l /nap. Általában a víz hőmérséklete 50 fok volt napközben, volt, hogy teát főztünk benne.
Általában 2 napra előre volt vizünk, de megesett, hogy 2-3 l vízen osztozkodtunk a nap végére.
A víz hiánycikként szerepelt a listán, minél közelebb értünk a célhoz. Volt olyan falu, ahol nem jutottunk vízhez.
A fő használati járművünk egy Mitsubishi L300 volt, ez egy 4×4 es kisbusz, amely 2,5 TD (turbódízel motorral volt szerelve)

Utunk során 2x használtunk kompot, 1x Gibraltárnál, második alkalommal egy kézimeghajtású komppal keltünk át a Gambia folyón, ez a komp egy kifeszített drótkötél és 5 helyierő segítségével üzemelt. A csapatunk 4 tagja pedig hajóval utazott a Freetowni reptérre, amely egy félszigeten helyezkedik el. Repülővel érkeztünk haza.

Az autót egy Safari túravezetőnek adtuk el, a hintaló, ami végigkísért utunkon a vevő kislányához, Alishahoz került. Amúgy a hintalovat egyik ismerősünk kidobta egy lomtalanítás alkalmával, mi megmentettük, hogy legyen kabalánk.
Az alvást többnyire az autóban oldottuk meg, a táborokban sátorban aludtunk, amikor volt lehetőségünk akkor szállodákban aludtunk.
Az utunk elején, az összezártság még elviselhető volt. A környezeti hatások (por, hőmérséklet, napfény, homok, szél, vízhiány, a malarone – a malária elleni gyógyszer) együttes ötvözete utolértek bennünket, kezdődtek a kis viták, amik nap
végére megszűntek. A barátságunkat megerősítette a hosszú út, összekovácsolt minket.

Észrevételeink:
A hulladékgyűjtés állapota nagyon kritikus, mivel a városok határaiban gyűjtik a
szemetet, vagy elégetik. Úgy láttuk az út során, hogy a szegénység fogalma teljesen mást jelent az afrikai népcsoportoknál. Teljesen más az afrikai világkép, mint Európában. Nincsenek akkora igényeik, mégis boldogok…
Nagyon sok mosolygó szájjal találkoztunk az utunk során.

 

Támogatók: