Lázár: a Tram-train Vásárhely és Szeged kapcsolatában is új távlatokat nyit

A kormánybiztos előadásában kiemelte: napi 15 ezer ember ingázik Szegedről Vásárhelyre és vissza, a Tram-train pedig a mobilitást is szolgálja, helyben tartja a fiatalokat. 35 százaléka az ingázóknak diák, ma, ha busszal akarnak átjutni Vásárhely belvárosából Szegedre, mintegy 55 perces menetidővel tehetik ezt meg. A Tram-train minderre 31 perc alatt lesz képes, átszállás nélkül. 15 percenként indulnak majd a járatok a tervek szerint és 280 embert képesek szállítani.
1+1=3. Hogy? Válasz a videóban!
Közzétette: Lázár János hivatalos oldala – 2020. február 25., kedd
Ismertette, a 71 milliárdos beruházásból 17,5 milliárd a 8 db jármű.
Hangsúlyozta, a kivitelezés jól halad, 2021 augusztusára befejeződik a beruházás, amelyet egy hosszú és alapos próbaüzem előz meg, a tervek szerint 2020 októberétől 2021 nyaráig. Ősszel pedig átadhatják a Tram-traint.
A fő közlekedési útvonalak már most sincsenek lezárva, a villamoshálózat kiépítése zajlik jelenleg a városban.
A Tram-train a déli vasút programnak is fontos eleme lesz. Lázár János ezzel kapcsolatban elmondta, a déli vasút projekt első állomása, hogy a Szeged-Szabadka vasútvonalat helyreállítsák.
A projekt 500 km vasútfelújítást tartalmaz, Debrecen, Nagyvárad, Nagyszalonta, Békéscsaba, Orosháza, Vásárhely, Szeged,Szabadka, Baja, Szekszárd kitérővel Pécsig utazhatnak majd az emberek. Ez a része az országnak, a keleti és déli határvidék még rendelkezik munkaerőtartalékkal, így lecsökkenthető a Nyugat-Európába kivándorló dolgozók száma is, hiszen ingázhatnak a dolgozók az ország egyik feléről a másikra, egy jobban fizető állás miatt.