quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Vásárhely24.com archívum

Keddtől háromnapos ellenőrzésen vizsgálják a teherautók és buszok műszaki állapotát

2020. február 10.

Schanda Tamás ismertette: a február 11-13-án esedékes közúti közlekedési hatósági ellenőrzések középpontjában az úgynevezett menetíró készülékek lesznek, így kiemelt figyelmet fordítanak a napi, heti és kétheti vezetési idők, illetve a napi és heti pihenőidők betartására, valamint arra, hogy manipuláltak-e tachográfot.

A személyszállító járművek esetében a belső műszaki állapotnál a világító és jelzőberendezéseket, a biztonsági öveket, az ablaktörő kalapácsok és vésznyitó szerkezetek állapotát és a tűzoltó készülékek meglétét, valamint érvényességét vizsgálják.

Az államtitkár hangsúlyozta: lehet, hogy ezek elsőre apróságnak tűnnek, de egy baleset során életeket menthetnek.

A személyszállító járművek külső műszaki állapotát ellenőrizve az ITM szakemberei külön figyelmet fognak fordítani többek között a szélvédő- és ablaktörlő lapátok, valamint a gumiabroncsok állapotára, illetve az abroncsok típusára, továbbá a külső világító és jelzőberendezésekre.

Schanda Tamás leszögezte: nem az a cél, hogy akadályozzák, hátráltassák a fuvarosokat, ezért az ellenőrzések a terveik szerint nem lesznek hosszabbak 20 percnél. Tematikus ellenőrzésről van szó – tette hozzá, megjegyezve: ez persze nem jelenti azt, hogy amennyiben problémával szembesülnek, ne folytatnának le további, bővebb ellenőrzést, mivel a biztonsági kockázatokat csak így tudják felelősen felismerni. Ha pedig súlyos gondokat tárnak fel, akkor ki is vonhatják a járművet a forgalomból addig, amíg a felelősök a problémát el nem hárítják – mondta.

A mostani közúti közlekedésbiztonsági akció a tizennégy országot tömörítő európai útellenőrzési együttműködés (Euro Controle Route, ECR) keretében valósul meg. Magyarország rendszeresen részt vesz ezekben a havi-kéthavi ellenőrzésekben – közölte az államtitkár.

Tavaly hét alkalommal volt ilyen ellenőrzés, ezek során összesen mintegy 7800 személy- és áruszállító járművet, több mint 5500 teherautót és mintegy 2300 buszt vizsgáltak meg. Ezeken az ellenőrzéseken azt tapasztalták, hogy minden tizedik jármű problémásnak bizonyult. Schanda Tamás hangsúlyozta: az ellenőrzések tehát egyáltalán nem feleslegesek, égető szükség van rájuk annak érdekében, hogy biztonságban közlekedhessünk az utakon.

Az államtitkár megjegyezte: az ITM vizsgálatával párhuzamosan a rendőrség is hasonló ellenőrzéseket folytat. Ők a hétfőn kezdődő és egész héten tartó akció keretében a tachográfok mellett a veszélyes anyagok szállításának módjára is kiemelt figyelmet fordítanak.

Schanda Tamás azt kérte: mindenki működjön együtt az ellenőrökkel, hogy minél gyorsabban el tudják végezni a vizsgálatokat.

(Borítókép: illusztráció)