Új kormányablak nyílik Szegeden

A Kereskedő közben kialakított kormányablak megvalósítása során elsődleges szempont volt az ügyintézés egy helyszínre telepítése. A Kereskedő közben levő ingatlanban látja el feladatát a Szegedi Járási Hivatal Közlekedési Osztálya, így kézenfekvő elképzelésnek tűnt, hogy egy olyan integrált ügyfélszolgálat kerüljön kialakításra a helyszínen, ahol a gépjárművek forgalomba helyezésén, honosításán túl a teljes körű gépjármű ügyintézés elérhető legyen. Ezen elképzelés alapján az új kormányablakban kapott helyet a Közlekedési Osztály, a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont és a klasszikus kormányablak ügyfélszolgálata is.
A beruházás keretében az ingatlan földszinti ügyfélterének átalakításával egy 9 munkaállomással rendelkező kormányablak jött létre, a kormányablakokra országosan egységesen jellemző ügyféltéri arculattal.
Az új kormányablak létrehozásával az ügyintézést jelentősen leegyszerűsödött, hiszen a külföldről behozott használt gépjárművek forgalomba helyezése, az összeépítési- és átalakítási engedélyek kiadása után a rendszámmal való ellátáshoz, illetve a forgalomengedély kiadásához szükséges ügyeket, valamint az egész eljárást megelőző regisztrációs adó befizetését egy helyen lehet intézni. Továbbá a gépjárművek műszaki vizsgáztatását követő forgalomba helyezési eljárás is elvégezhető helyben, gyorsan és kényelmesen, így az ügyfelek valóban egyablakos ügyintézésben részesülnek.
A kormányablak tesztüzemben már fogadja az ügyfeleket, míg a hivatalos átadásra január 30-án, csütörtökön, 11 órakor kerül sor az újonnan kialakított ügyféltérben.
(Forrás: Csongrád Megyei Kormányhivatal; Borítókép: illusztráció)