quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Nőtt az új és a használt autók piaca tavaly

2020. január 20.

Kis mértékben visszaesett az import: míg tavalyelőtt 158 790, addig 2019-ben, 1,5 százalékos csökkenéssel, 156 475 autó érkezett Magyarországra. A behozott autók csaknem 60 százaléka 10 évesnél idősebb, így nagy részük ráadásul csupán legfeljebb Euro 4-es emissziós normájú.

A 2019-es év azonban nemcsak az import kis mértékű visszaesése miatt bizonyult trendfordulónak: 2012 után először ismét az új autók piaca adta a jelentősebb volument, bár előnye még mindig szerény, és messze elmarad attól, ami a 14,2 éves átlagos életkorú hazai autópark fiatalodásához szükséges lenne.

Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője a közleményben kiemeli: míg korábban a középkategóriás modellek álltak a népszerűségi lista élén, ma már a kompakt, alsó-középkategóriás modellek adják a használtan behozott autók javát.

A Datahouse Kft. adatai alapján a legnépszerűbb import modell az Opel Astra volt, azt követte a Ford Focus, majd a Volkswagen Golf, a negyedik helyen a Volkswagen Passat, az ötödiken pedig az Audi A4 állt tavaly.

Ahogyan az új autók piacán, úgy a használtak importjánál is alapvetően stagnálás várható az idén, ám ez a piac még kényesebb a világpiaci változásokra. Serkenthetik a külföldi emissziós korlátozások keltette áresések, de visszavetheti a forint árfolyamának változása és az is, ha esetleg hazai emissziós szigorítást vezetnek be – fűzte hozzá a szakértő.

(Borítókép: illusztráció)