quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Megváltozott a forgalmi rend a Hódtóban, de sokan nem figyelnek rá!

2020. január 15.

Több olvasónk is arról számolt be, megváltozott a forgalmi rend a Hódtóban, de sokan, sőt a legtöbben ezt nem nagyon veszik figyelembe, az eddigi rutin szerint autóznak.

A legfontosabb változás az, hogy – feltehetően az Andrássy egy részének “újbóli kétirányúsítása” miatt – ismét be lehet hajtani a Hódtó felől a buszpályaudvar irányába. A Németh László utcán a lakóövezetben ismét 30 km/h-ás sebességkorlátozás lépett életbe, ugyanakkor a keresztező kis utcákból eltűntek az elsőbbségadás kötelező táblák és jobbkéz szabály lépett életbe. A változás még a Rózsa, illetve az onnan ágazó Tóalj utca kőfal alatti szakaszának forgalmát is érinti így.

Egyik olvasónk arról számolt be, a legtöbb autós mindezeket nem vette észre/figyelembe, még tanulóvezető-autóst is látott, aki nem adott elsőbbséget a jobbkezes kereszteződésben.

Másik olvasónk, aki szintén kérte, írjunk a változásról, hozzátette, nem lett volna nagy baj, ha az illetékesek a változásra több fórumon, hivatalosan is felhívják erre a közlekedők figyelmét.

Cikkünk után, csütörtökön egy másik olvasónk, Péter, is reagált, levelét és gondolatait itt közöljük.

Reagálni szeretnék a “Megváltozott a forgalmi rend a Hódtóban, de sokan nem figyelnek rá!” című cikkükre. A legnagyobb gond itt tényleg az, hogy az illetékesek tényleg nem közölték semmilyen platformon, illetve formában a változásokat a közlekedéssel kapcsolatban az érintett helyeken. Ezt én is úgy gondolom, hogy alapnak kéne lennie egy ilyen városban, mint Vásárhely. De lehet az illetékesek úgy gondolták, hogy “minek, mikor az emberek úgyse fognak vele foglalkozni”, és igazuk is van. Mikor “lezárták” a Hódtóból felvezető utat a pályaudvar felé, a személyautó forgalom elől, az emberek ugyan úgy nem vették figyelembe, pedig behajtani tilos tábla is volt kihelyezve, és mentek tovább, mint ha semmi nem változott volna. Ha valakinek ez szóvá lett téve, még neki állt feljebb. A Bocskai utca, a pályaudvartól befelé két irányú lett, az egyirányú helyett, a tram train építkezés miatt, vagyis kifelé is lehetett ott jönni. Ha pont úgy jött ki a dolog, hogy a Hódtóból jött felfelé valaki, mikor egy autó, vagy biciklis jött kifelé a Bocskain, a jobb kéz szabály nem érvényesült, pedig elméletileg az volt, csak mindenki tett rá magasról. Ott, a buszpályaudvar bejáratától balra, a Bocskai felé, forgalomtól elzárt terület van elméletileg, sokan mégis ott állnak meg. A Hódtóból felfelé jövőnek elsőbbség adási kötelezettsége van, a Bocskaira befelé menőknek, csak az ezt jelző táblát valaki “eltüntette”. Hogy ezt most a tram train építkezés miatt, vagy egyéb haszonszerzési okokból, a fene se tudja. És akkor még sorolhatnánk a dolgokat. Sajnos egy olyan világban élünk, hogy mindenki siet, mindenkinél, és mindennél fontosabb a saját dolga, nem foglalkozik senki, semmivel, de főleg nem senkivel. A város most közlekedésileg kész káosz, egy élhetetlen valami, amit nem lehet megnevezni, és még ki tudja meddig fog ez tartani. Ez már szerintem kezd az emberek agyára menni, és most plusz itt ez a szép idő is mellé. A János tértől, az Emlékpont felé menet, a dupla körforgalom nincs esténként kivilágítva. Nappal is sokan eltévednek benne, de este még rosszabb. Legalább egy, vagy két lámpát beaktiválnának ezekre az időkre, de nem, semmi. A Mérleggyári félig körforgalomról ne is beszéljünk. A Bajcsy alakulgat már. Már most jobb mint volt, bár kíváncsi leszek milyen lesz, ha már a train is járkál ott.

Megértem a cikk lényegét, vagyis hogy az illetékesek tényleg informálhatnák az embereket a változásokról, és tehetnének többet azért, hogy a város élhetőbb legyen, gondolok a fentebb említett közvilágításra, de az emberek is állhatnának normálisan a dolgokhoz, és nem a “nekem mindent szabad” mentalitást helyeznék előnybe, mindennel szemben. Ezzel a levelemmel nem akarok senkit bántani, csak kicsit el lehetne gondolkozni a dolgokon mind a két oldalnak. A lakóknak kicsit türelmesebbnek kéne lenni, a kivitelezőknek, vagy kiknek, pedig jobban kéne az emberek felé kommunikálni a dolgokat, és nem még jobban megkeseríteni a lakók mindennapi életét.

Péter