quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 06. péntek
  -  Norbert, Cintia
Promenad.hu archívum

Vásárhelyi fiatalok a Budapest–Bamako ralin

2020. január 14.

Hat hódmezővásárhelyi fiatal is rajtol január 31-én Budapesten a 8235 kilométeres Budapest–Bamako ralin. Egy Mitsubishi L300-as mikrobusszal vágnak neki a nem mindennapi túrának. Az autójuk, az „Öreglány” jóval idősebb, mint a fiúk – írja a Délmagyarország.

– Mind a hatan vásárhelyiek vagyunk, 21-22 évesek. Gyerek­korunk óta ápoljuk a barátságunkat. Két éve egy esti iszogatás alkalmával találtuk ki, hogy elindulunk a Budapest–Bamako ralin. Ezt másnap józanul is átgondoltuk, és megerősítettük az elhatáro­zásunkat – mesélte a csapat egyik tagja, Süli Márk. A hatosfogat többi tagja: Ménesi Ákos, Vitális Csanád, Nagy Richárd, Gémes Zsolt és Varga Gábor.

Felkészítették a nagy útra a 27 éves autót

– Ezt a versenyt kétévente rendezik meg. Pont akkor zajlott az előző rali, amikor meghoztuk a döntést. Azonnal beneveztünk, mert úgy még olcsóbb volt. Egy évre rá vettük meg az autót, egy Mitsubishi L300-as mikrobusz-terepjárót, ami 27 éves, vagyis ő a legöregebb versenyző közöttünk. Azóta felkészítettük a nagy útra. Először a rozsdásodást szüntettük meg, hogy a homok ne törjön majd be a kocsiba. A futóművet meg kellett erősíteni, hogy magasabb legyen a hasmagassága és jól bírja a nagyjából 3 tonnás terhelést. A hűtési rendszerbe is be kellett pluszelemeket építeni, hogy ne melegedjen túl. A levegőszűrőt kivezettük, homokszűrővel láttuk el. A komplett elektronikát is fel kellett újítani, pluszdolgokkal ellátni, hogy elősegítse a kommunikációnkat.

Süli Márk elmondta, mindent saját kezűleg végeztek. Egyikük autószerelő, és a töb­­biek is nagyon szeretik a ko­csikat. Különösen az utóbbi három hónapban bütyköltek sokat az autón. Az is jó buli volt. Már csak apróságok maradtak. Most már csak belül szépítgetik az Öreglányt, és felteszik a támogatók matricáját is.

8235 kilométer, 17 nap

– Sajnos nem túl sok szponzort sikerült szereznünk. Így javarészt saját magunk fizetjük a költségeket, fejenként 1,2-1,3 millió forintot.

A Budapest–Bamako rali Budapestről rajtol január 31-én. A 8235 kilométeres távot elvileg 17 nap alatt teszik meg a versenyzők.

– Végigmegyünk Európán. Ez egy unalmas 3000 kilométer lesz az autópályán, 80-90 kilométer/órás sebességgel, hogy kíméljük az autót. A Gibraltári-szorosnál kompolunk át Afrikába. Marokkóból Mauritániába, Szenegálba, Guineába megyünk, majd Sierra Leonéban ér véget a verseny. Utóbbi még most sem túl nyugalmas hely. A polgárháború nemrég ért véget, és az ebolajárvány után is most ébredezik az ország. Lesznek olyan szaka­szok, ahol kapunk katonai kí­­séretet. Az alvóhelyeket is ka­tonák őrzik majd. Napközben viszont mindenki magára lesz utalva.

A hazaút mikéntje még kérdéses

Süli Márk elmondta, elvileg február 17-én érnek célba. 18–19-e körül szeretnének ha­­zaindulni. Hogy hogyan, az még kérdéses. Lehet, hogy el­­adják a kocsit, vagy odaajándékozzák egy iskolának, kórháznak. Még az is lehet, hogy nem repülővel jönnek, hanem hazagurulnak, mert nagyon a szívükhöz nőtt az Öreglány, sokat dolgoztak rajta. Utóbbi attól is függ, hogy hogy sikerül vízumot szerezniük.

Forrás, fotó: delmagyar.hu