quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

A briteknél 112, a bolgároknál 140, a németknél nincs. Mi az?

2019. december 31.

Minden évben felröppen a hír, és fellobban a vita a sebességkorlátozásról, de valahogy a nagy reform minden évben elmarad. Idén sincs ez másként, immár biztos, hogy a német kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

Mindezt Ulrike Demmer kormányszóvivő jelentette be hétfőn, de a változást követelő hangok egyre erősebbek. Többek között a környezetvédelmi miniszter, Svenja Schulze harcol a 130 km/órás korlátozás bevezetése mellett, mivel véleménye szerint ezzel csökkenne a balesetek száma, és a klímaváltozásra is pozitív hatással bírna az intézkedés.

A vita év eleji első felvonásában viszont szerepeltek olyan vélemények, amelyek szerint a sebességkorlátozás bevezetése nem hozna jelentős javulást. Ezek mellett olyan javaslatok is akadnak, amik szerint ösztönözhetnék az elektromos autók beszerzését vagy a gázolaj árának emelése hozhat még változást.

Ősszel ismét felmerült a kérdés, akkor a német parlament  nagy többséggel (498:126 arányban) leszavazta egy zöldpárti képviselő, Cem Özdemir javaslatát, aki 130 km/órás sebességkorlátozás bevezetését szorgalmazta az autópályákon.

Az idei végső döntés újra csak az volt, hogy marad minden a régi kerékvágásban. A rendőrszakszervezet egyenesen hűtené az érzelmektől túlfűtött vitát, és egy független tudományos vizsgálat elvégzésére szólítja fel a kormányt. Ezzel együtt a rendőrség a korlátozás mellett érvel, a szakszervezet vezetője, Michael Mertens szerint 80 halálos baleset lenne elkerülhető országosan a 130 km/órás limit bevezetésével.

Tény, hogy eddig kormányzati szinten szakértői szemszögből nincs megvizsgálva a kérdés, nincs olyan kutatási eredmény, ami igazolná a sebességkorlátozás vélt pozitív hatásait, pedig egy valós számokkal előálló jelentés nagyban segítené a döntést, maradjon-e a száguldás, vagy sem.

forrás: vezess.hu