quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Közlekedéspolitikai államtitkár: több autópálya-szakaszt és egy Duna-hidat is átadnak jövőre

2019. december 18.

Mint mondta, a legnagyobb várakozás az M4-es Üllő és Abony közötti részét övezi, de átadják az út román határhoz közeli, Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszát is. Ez utóbbival az M43-as után a második gyorsforgalmi kapcsolat épül meg Erdély irányába.

Mosóczi László közlése szerint érdemben haladnak a megyei jogú városok bekötésével is: jövőre elkészül az M85-ös Csorna és Sopron között, és befejeződik az M3-astól Egerig vezető sztráda fejlesztése.

A tervek szerint átadják a komáromi Duna-hidat is.

Vasúti projektekre jövőre minden korábbinál többet, csaknem 300 milliárd forintot fordít a kormány uniós társfinanszírozással. A legfontosabb beruházások a Rákos-Hatvan és a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonatszakaszon zajlanak, de befejezik a Püspökladány-Debrecen és a Szombathely-Kőszeg vonalak fejlesztését is. Jövőre forgalomba állnak az első emeletes motorvonatok a legforgalmasabb – váci és ceglédi – vonalakon.

A nemrégen életbe lépett éves menetrendben már szerepel a Budapest-Szeged között megállás nélkül közlekedő intercity-vonatpár, ennek menetideje az államtitkár szerint versenyképes az M5-ös autópályán közlekedő buszokéval vagy személyautókéval. Elkészültek az engedélyezési tervek a Liszt Ferenc repülőtér terminálját érintő kétvágányú, villamosított vasúti kitérő megépítésére is. A kivitelezés pályáztatásához kormányzati döntés szükséges, és a következő európai uniós támogatási program összeállításának időszerűsége miatt a döntést jövőre meg is kell hozni – szögezte le Mosóczi László.

Beszélt az államtitkár az M0-sról is. Hangoztatta, hogy egy Budapest méretű város körül minden épeszű szakmai megfontolás szerint teljes autópálya-gyűrűt érdemes építeni. Az északi szektor tervei már rendelkezésre is állnak, a még hiányzó szakasz esetében pedig a soron következő kormányzati felülvizsgálat részeként kérnek felhatalmazást arra, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíthessenek.

Az idei legfontosabb eredmények között Mosóczi László a 21-es főút bővítésének befejezését, a négysávosra bővített M15-ös és M70-es átadását, az M44-es középső szakaszának elkészítését sorolta fel. Kiemelte a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútszakasz villamosítását, valamint a Balatoni Bringakör korszerűsítésének megkezdését és a Budapest-Balaton kerékpárút építésének elindítását is.

(Borítókép: illusztráció, MTI Fotó: Rosta Tibor)