quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Élményszerű, gyakorlati oktatás Vásárhelyen: diákkonferenciát tartottak a Németh Lászlóban

2019. december 16.

A 2018. januárjában indult projekt célja a munkaerő-piaci kompetenciák erősítése projektmódszer keretében, vállalkozói készségfejlesztés, ezeknek a céloknak a megvalósításához pedig innovációs műhelyek kialakítása az iskola pedagógiai eszköztárának bővítésére. Ezen túl a hatékony tanulási módszerek kialakítása, a hatékony tanulásszervezési eljárások kidolgozása is hangsúlyos szerepet kap.

Forrainé Kószó Györgyi, az EFOP-337-17-2017-00022 kódszámú MESTERFOGÁSOK című pályázat projektmenedzsere elmondta, három intézmény vett részt a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ által elnyert programon: a Németh László Gimnázium, Általános Iskola, a Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola, valamint a Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola.

Minden iskola a saját képére írt meg egy anyagot, amit aztán nyáron felülvizsgáltak. A tanév keretében összesen 16 műhelyfoglalkozást tartottak meg, amelyben 28 pedagógus vett részt. Forrainé Kószó Györgyi kifejtette, a robotikától kezdve a drámapedagógián át, egészen a médiáig, több területet is érintettek. „Olyan világot próbáltunk a gyerekek elé tárni, ami a hétköznapokban nem biztos, hogy megtalálható” – fogalmazta meg. Ezek a foglalkozások nem szakkörökként működtek, elegendő időt szántak mindenre.

Bár a célcsoport a 10-14 éves korosztály volt, a foglalkozásokkal igyekeztek mindenkit megszólítani.

A szakmai kirándulások során arra törekedtek, hogy miközben a gyerekek érdekes helyeket járnak be, széles körben jussanak élményszerű gondolkodáshoz. Utazásaik során, csak néhány célállomást kiragadva, megfordultak Budapesten a Bűvösvölgyben, Etyeken a Korda Filmparkban, de voltak a Suzuki és a Mercédesz gyárban is.

Forrainé Kószó Györgyi hangsúlyozta, a pályázathoz eszközbeszerzés is tartozik, illetve épületen belüli változások is történtek. Példának hozta fel a Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolában kialakított, a régióban is egyedülállónak számító, green boxot.

A projekt keretein belül konferenciákat is rendeztek, ennek egy újabb állomása volt a december 16-i diákkonferencia. A tanulók azt mutatták be, hogy hogyan gazdagodtak a pályázat során.

A résztvevőket Balázs József, a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ igazgatója köszöntötte. Elmondta, a projekt sikerét nagyban meghatározta a diákok munkája, „mester és tanítvány együtt dolgozott.” Kiemelte, számukra az volt az egyik legfontosabb elem, hogy a közös munka élményt is jelentsen a fiataloknak.