quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

Nem lesz akadály a Tram-Trainnek egy kis hó! (X)

2019. december 09.

Megérkezett a tél. Számos híradásban beszámoltak arról, hogy a havazás miatt több városban is megbénult a közlekedés, ezért utánajártunk, hogy a Tram-Train hogyan „kezeli” majd a hóesést. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint a szerelvényeknek nem lesz akadály egy 5-10 centiméteres hótakaró.

A tervezetten 2021 szeptemberétől közlekedő villamosvasút üzemeltetője a MÁV Zrt. lesz, ebből adódóan a téli működtetés is az állami vállalat hatáskörébe tartozik majd.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x] 1

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint egy kisebb, 5-10 centiméteres hó nem lesz akadály a Tram-Train kerekeinek, azonban nagyobb mennyiségnél az első járat előtt le kell tolni a havat a jármű előtt. Emellett elmondható, hogy a váltók, kitérők fűtöttek lesznek, azaz a fűtőszálak leolvasztják a havat az állítandó sínek körül.

Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]

A szerelvényeket egyébként nemcsak a téli időszakban, hanem egész évben rendszeresen ellenőrizni fogják. Az úgynevezett karbantartási ciklusrendet, a napi, heti és havi elvégzendő feladatokat a járműgyártó a típusengedélyezés után adja majd meg. Az már biztos, hogy napi feladat lesz a többi vasúti járműhez hasonlóan a fék és a világítás ellenőrzése a járműkiadás előtt, továbbá a teljesített futásmennyiség/futáskilométer alapján a kerékprofil állapotának ellenőrzése.

Borítókép: Illusztráció