Nem lesz akadály a Tram-Trainnek egy kis hó! (X)
Megérkezett a tél. Számos híradásban beszámoltak arról, hogy a havazás miatt több városban is megbénult a közlekedés, ezért utánajártunk, hogy a Tram-Train hogyan „kezeli” majd a hóesést. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint a szerelvényeknek nem lesz akadály egy 5-10 centiméteres hótakaró.
A tervezetten 2021 szeptemberétől közlekedő villamosvasút üzemeltetője a MÁV Zrt. lesz, ebből adódóan a téli működtetés is az állami vállalat hatáskörébe tartozik majd.
![Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x] 1](http://www.promenad.hu/wp-content/uploads/2019/06/cseri-tamas-ha-megepul-a-tram-train-vasarhely-es-szeged-kozott-vegre-nem-lesz-tavolsag-x-2.jpg)
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint egy kisebb, 5-10 centiméteres hó nem lesz akadály a Tram-Train kerekeinek, azonban nagyobb mennyiségnél az első járat előtt le kell tolni a havat a jármű előtt. Emellett elmondható, hogy a váltók, kitérők fűtöttek lesznek, azaz a fűtőszálak leolvasztják a havat az állítandó sínek körül.
![Cseri Tamás: ha megépül a Tram-Train, Vásárhely és Szeged között végre nem lesz távolság [x]](http://www.promenad.hu/wp-content/uploads/2019/06/cseri-tamas-ha-megepul-a-tram-train-vasarhely-es-szeged-kozott-vegre-nem-lesz-tavolsag-x.jpg)
A szerelvényeket egyébként nemcsak a téli időszakban, hanem egész évben rendszeresen ellenőrizni fogják. Az úgynevezett karbantartási ciklusrendet, a napi, heti és havi elvégzendő feladatokat a járműgyártó a típusengedélyezés után adja majd meg. Az már biztos, hogy napi feladat lesz a többi vasúti járműhez hasonlóan a fék és a világítás ellenőrzése a járműkiadás előtt, továbbá a teljesített futásmennyiség/futáskilométer alapján a kerékprofil állapotának ellenőrzése.

