Felmérés készül a dugódíj bevezetéséről

Felméréssel kezdte a főváros a dugódíj előkészítését a Magyar Nemzet értesülései szerint. A portál úgy tudja, hogy a GKI Gazdaságkutató Zrt. egy a behajtási díjjal és a dízelüzemű gépjárművekkel foglalkozó kérdőívet küldött ki vállalkozásoknak. A Magyar Nemzet azt írja: a kutatás készítői többek között arra is kíváncsiak, hogy mi a vállalkozó véleménye a dízelüzemű járművekre bevezetendő dugódíjról.
Az M1 kereste a fővárosi önkormányzatot is az ügyben, telefonon úgy értesültek, hogy nem rendeltek ilyen felmérést. A GKI-t is kérdezték a kutatásról, a cég azonban adásukig nem válaszolt.
Karácsony Gergely korábban már beszélt arról, hogy a dízelautók egy részét kitiltaná a fővárosból.
A főpolgármester szerint ebbe előbb utóbb az autótulajdonosoknak is bele kell törődniük.
A dugódíj bevezetését néhány hete a klímavédelmi ügyekért felelős főpolgármester-helyettes Dorosz Dávid is megerősítette egy kereskedelmi televízió híradójában. És Karácsony Gergely is úgy fogalmazott november végén, hogy kitart a szigorítás mellett, de szerinte még évekbe telik, hogy az életbe lépjen és azt ígérte, erről előtte még a budapestieket is megkérdezi.
„A dugódíj vagy behajtási díj, bevezetésének leghamarabb ennek a ciklusnak a végén látom lehetőségét. De mindenképpen elő fogjuk készíteni az ehhez szükséges döntéseket” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester.
A kormány azonban nem támogatja a dugódíj bevezetését. „A dugódíj egy olyan hagyaték, amely a Demszky-korszak hagyatéka és most már Karácsony főpolgármester úrnak kell eldönteni, hogy mit tesz Demszky hagyatékával. Én szerintem a dugódíjjal kapcsolatos elképzelések azok egyelőre kidolgozatlanok és aggodalomra adnak okot” – mondta Gulyás Gergely a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A rendelkezés Budapesten és agglomerációjában többszázezer autóst érinthet.
(Forrás: hirado.hu; Borítókép: MTI fotó/ Mónus Márton)