Elkezdődött a karácsonyi vásárlási roham, a Magyar Posta extra csomagpultokat nyit

A Napközben adásában megszólaló vásárlók az internetes vásárlás melletti érvként hozták fel a kényelmet, a gyorsaságot, a rugalmasságot, valamint a házhoz szállítás lehetőségét, amellyel elkerülhetik a tömeget, és az ezzel járó idegességet.
A következő két-három hét a legforgalmasabb időszak a postákon
Panulin Ildikó, a Magyar Posta szóvivője az adásban elmondta, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is már októberben megnövekedett a csomagforgalom. A következő két-három hét pedig az év legforgalmasabb időszakának számít. „Az utolsó negyedévben a teljes éves forgalom 40 százalékát bonyolítja a cég” – fűzte hozzá.
A Magyar Posta a megnövekedett igényekre válaszul az ünnepi időszakban bővíti állományát,
akár bérelt munkaerő felvételével, gépesítéssel vagy éppen extra csomagpultok nyitásával.
A szóvivő a csomagküldemények szállítási idejét firtató kérdésre elmondta, hogyha valaki külföldről, például Kínából érkező küldeményt vár, és nehezen követhető, hogy az adott áru mikor hagyta el az országot, a kiszállítás is tolódhat. A szállításban előfordulnak hibák, de összességben ezek ezrelékben, tízezrelékben mérhetők.
Magyarország az internetes kereskedelemben kiemelkedően teljesít, az éves növekedési ütem két számjegyű – emelte ki. A Magyar Posta az idei karácsonyi szezonban 15 százalékos növekedést vár a csomagforgalomban.
Hibátlan teljesítés – lehetséges?
Egy olyan piacon, ahol éves szinten 30 millió rendelés történik csak belföldi kereskedőktől, ott hibák is előfordulhatnak – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Ráadásul a logisztikai rendszernek a teljes éves forgalom mintegy 40 százalékát 5–6 hét alatt kell teljesíteni – tette hozzá.
A korábbi évekhez képest csökkent a késedelmes szállítások száma,
és minimális hibákkal, nagyobb fennakadások nélkül megy le a karácsonyi szezon.
„Elég változatos a logisztikai paletta, amiből a vásárlók választhatnak, amikor a rendelés átvételéről döntenek” – mondta Madar Norbert.
Népszerűek a csomagpontok
A csomagok átvételére általában háromféle megoldás választható. Az első hogy átvesszük abban a boltban, ahonnan rendeltünk, itt általában felszámított díj nélkül juthatunk a termékhez.
Egyre gyakoribb, hogy a vevők a csomagpontokat részesítik előnyben a termék átvételére. Ez lehet benzinkút, újságbolt vagy éppen egy cipőbolt, amely közlekedési csomópontok, bevásárlóközpontok közelében helyezkedik el. Ennek a megoldásnak az előnye a rugalmasság, nem kell alkalmazkodni a futár kiszállításához. A házhoz szállítás a legidőigényesebb megoldás.
forrás: hirado.hu