quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Zerge néven kisbuszokkal peremkerületi tömegközlekedés indult szerdától

2019. november 06.

Az előzményekről annyit, hogy a megyeszékhely több évtizedes tömegközlekedési rendjének átalakítására 2016-ban született terv, ami a városban bekövetkezett változásokat is igyekezett figyelembe venni. A felmérések akkor azt mutatták, hogy városi közlekedésre a helyi buszjáratokat 10 százalék választotta, míg a személyautót 45 százalék. Ekkor merült fel az az ötlet is, hogy a ritkábban lakott, de egyre népszerűbb peremkerületeket bevonják a közösségi közlekedésbe. Ezzel alternatívát kínálva az egyéni utazási módok mellé – írja a ZEOL.

Egy 2017-ben indult, 2020 májusáig tartó, uniós támogatással megvalósuló programban lehetőség nyílt, hogy hat közép-európai város egyikeként Zalaegerszegen is elinduljon az alternatív közlekedési szolgáltatás, mégpedig legfeljebb 13 utast szállítani képes, a szűk hegyi utakon is elférő buszokkal. Ezeknél alapjaiban más az igénybevétel módja.

A Toposházát, Gálafejet, Gógán-hegyet bejáró Zergékre ugyanis legkésőbb a járat indulási ideje előtt fél órával jelentkezni kell, de van mód az előzetes helyfoglalásra is legfeljebb egy héttel korábban. A városházi találkozón akadt, aki az útvonallal, indulási idővel kapcsolatban fogalmazott meg kifogást. Azt is szóvá tették, hogy a regisztrációhoz kötött internetes bejelentkezés sokak számra megoldhatatlan idős koruk vagy épp a net hiányában. Lehet persze telefonon is jelentkezni, de az meg pénzbe kerül, szólt egy ellen­érv.

Ez csak elsőre furcsa, de a ZERGE a nyolchetes tesztidőszakban ingyen utaztat és nemcsak a 65 évnél idősebbeket. A próbaidőszak után eldől, hol változtatnak az útvonalon, az pedig a jövőben megválaszolandó kérdés: miként lehet ezt fenntartani az uniós program lezárása után.

Az m1-en elhangzott még, a próbajáratokat december 22-ig működtetik, majd év elejétől májusig tovább működtetik a rendszert, felmérve és elemezve az eddig megfogalmazott igényeket.

forrás zeol.hu, fotó: zeol, mobilissimus.hu