Még az idén megkezdődik a Tram-Train vásárhelyi végállomásának építése (X)

A Nagyállomás Kistópart utca felőli oldalán lesz a végállomás, ahol peron bútorokkal és utastájékoztatási rendszerekkel teli megállót alakítanak ki az előttünk lévő hónapokban.
Mint arról többször beszámoltunk, a Tram-Trainre hat helyen lehet majd felszállni Hódmezővásárhelyen: a Népkerti vasútállomásnál, az Ady Andre utcán, a Hősök, a Kossuth és a Kálvin téren, valamint a Nagyállomás Kistópart utca felőli végállomásán.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint utóbbi kialakítása előtt gondoskodni kell a Kakasszéki-csatorna védelméről. Lapunkat arról értesítették, hogy a védelembe helyezés tervezését elvégezték a közelmúltban, majd ezt véglegesítették és a vasút üzemeltetőinek és az egyéb érintettek jóváhagyásait is beszerezték.

A védelembe helyezés során a falazott csatornát meg kell erősíteni, azaz a téglák közötti fugát pótolni kell. Erre összesen 170 méter hosszú szakaszon van szükség. A vasúti pálya terhelési zónájába eső 6 darab akna bevédése és megerősítése is a feladatok közé tartozik, csakúgy, mint a vágányzat alatt rezgés elnyelő gumipaplan terítése.
Amint ezek megvalósulnak, megépítik a kétvágányú villamos végállomást, aminek a munkálatai még az idén megkezdődnek. Ennek során a peronokon peron bútorokat, többek között padokat, esőbeállót és szemeteseket is elhelyeznek, illetve utastájékoztatási rendszereket telepítenek. A végállomás közvetlen közelében parkoló is lesz.
A Kistópart utcai megálló 2020 közepére készülhet el. A MÁV Nagyállomás működését mindez nem befolyásolja, az a projekt teljes időtartama alatt üzemel majd.