quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Daru Árpád egy tervezetet osztott meg a közösségi oldalán

2019. szeptember 21.

A Szeretem Vásárhelyt képviselőjelöltje leírja, ahhoz, hogy a választási kampányban szereplő ígéretek finanszírozhatóvá váljanak, egy olyan bevételi oldalt növelő tételt szeretne bemutatni, mely a közös teherviselés jegyében a hódmezővásárhelyi magánszemélyeket és kis- és középvállalkozásokat nem érintené, ellenben a vásárhelyi utakat használó szállítmányozó vagy szállítmányoztató cégeket terhelné.

Daru Árpád kiemeli, mindez egyelőre csak egy tervezet.

„Tények:
– Hódmezővásárhelyt, ma körgyűrű veszi körbe, függetlenül attól, hogy melyik fél érzi ezt saját politikai munkájának gyümölcsének.
– A 7,5 tonnát meghaladó teherautók jobban erodálják útjaink állapotát, így joggal várható el tőlük, hogy nagyobb részben vállaljanak szerepet a közutak fenntartásában.
– Azok a tehergépjárművek, melyek vásárhelyen vannak adóztatva, teljes adómentességet élveznének.
– A közfeladatot (pl.: szemétszállítás) vagy városi beruházáson dolgozó tehergépjárművek szintén adómentességet kapnának.
– További méltányossági kedvezmények adhatóak lennének a hódmezővásárhelyi székhelyű KKV részére.
Ezt az adót közútkezelői hozzájárulási engedélynek neveznénk el, melyet azokra a 7,5 tonnát meghaladó tehergépjárművekre szabnánk ki, melyek a hódmezővásárhelyi Önkormányzat által fenntartott utakat használnák.
Az egyszeri belépésre jogosító engedély egységes díját 7 000 Ft összegben határoznám meg, mely heti 200 teherautóval számolva évi 70 – 75 000 000 Ft nagyságrendű többletforráshoz juttatná a várost.
További előnyök ezzel az engedéllyel, hogy 8:00 és 20:00 között nem tennénk lehetővé egyetlen szállítmányozónak sem, hogy a Penny áruház előtt „Y”-ozásban kezdjen a legnagyobb forgalomban, hogy a rakodóra beállni tudjon.

A befolyt összegből első sorban út felújításokra, süllyesztett parkoló létesítésekre vagy adott esetben parkosításokra és zöldítésekre fordíthatná a város.

Üdvözlettel:
Daru Árpád”