Energiakövetek ösztönzik környezettudatosságra a fiatalokat

Szőke Ágnes, az Open Communications Kft. ügyvezetője az M1 Kék bolygó című műsorában elmondta, az igazán jó programok azok, amelyekkel nem tanítani akarunk, hanem élvezetet, élményt adunk át.
Fontos a jó példa
Zsíros László Róbert hasonlóan vélekedik arról, hogy mitől lesz eredményes egy természet-, vagy környezetvédelmi kampány, mint Szőke Ágnes. Tudományos vloggerként pedig azt is pontosan tudja, mi az, ami működik az online térben is.
Szerintem a jó példák bemutatása mindig nagyon fontos, ha ezzel sarkalljuk az embereket egy jobb cselekvési programra – tette hozzá Zsíros László Róbert, az Energiakövetek 2019 mentora.
Legalább annyira sikeres ez a környezetvédelmi kampány, mint a korábban már említettek. Kifejezetten az iskoláskorú gyermekeket szólítja meg, és fiatal egyetemisták
interaktív tanóráival igyekszik felhívni a figyelmet az energiatudatosságra.
Szerintem az, hogy partnerként kezeljük a közönséget, talán a legfontosabb, tehát nehéz fentről, a „magas lóról” elmondani jelen esetben a diákoknak, hogy mit csináljanak. Sokkal fontosabb, hogy az energiakövetek elmennek az iskolákba, és együtt próbálnak meg válaszolni különböző energiával kapcsolatos kérdésekre – közölte Zsíros László Róbert.
Amikor az energiaköveteket kiválasztottuk, akkor nekem fontos szempont volt, hogy olyan fiatalokat válasszunk, akik
személyükben is hivatalosan tudják közvetíteni az üzenetet
– tette hozzá.
Két olyan fiatalt választottunk energiakövetnek, akiknek minden tevékenységét áthatja, hogy megtalálják a módját annak, hogyan lehet elérni, hogy a megújuló energiák kiegészítsék az egyéb módon nyert energiát, és miként lehet egyre inkább környezetbarát üzemmódra átállni. A fogyasztói tudatosságra nevelésre soha nem volt még ekkora szükség – magyarázta Czippán Katalin környezeti nevelési és kommunikációs szakember.
Forrás: hirado.hu, borítókép illusztráció, mti