Kormányablak busz, e-közigazgatás és adózási kérdések a SZIN-en

Az idei évben a Csongrád Megyei Kormányhivatal a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel és a Nemzeti Adó és Vámhivatallal közösen jelenik meg a Szegedi Ifjúsági Napokon.
A kormányablak busz immár harmadszor biztosítja a helyszíni ügyintézés lehetőségét a fesztiválon. Az újdonság idén a közigazgatás e-szolgáltatásainak népszerűsítése, valamint a pénzügyőrök munkakutyái lesznek. Mindezeket modern installációval, játékos feladatokkal és ajándékokkal hozzák közelebb a fiatalokhoz szerda délutántól szombat estig a Civil faluban.
A mobil kormányablakban ezúttal is valódi, hivatalos ügyintézés zajlik, ahol a fesztiválozók gyorsan, sorban állás nélkül intézhetik hivatalos ügyeiket. A több éves tapasztalat azt mutatja, hogy a rendezvény ideje alatt elveszett, vagy lejárt okmányokat pótolják a fiatalok, illetve többen fordulnak a busz munkatársaihoz a diákigazolványhoz szükséges NEK adatlap igényléséért vagy ügyfélkapu regisztrációt kérve. Ez a sikeresen felvételizőknek épp olyan fontos, mint a diákmunkát keresőknek.
Az idei kitelepüléssel arra is ráirányítja a fiatalok figyelmét a hivatal, hogy mit tegyen az, aki személyi okmányt talál: a közösségi médiában közzétett, személyes adatokat is láttató fotók helyett az a helyes, ha a legközelebbi kormányablakban adják le a megtalált iratokat. A mobil kormányablak busz erre is lehetőséget kínál a négy napos rendezvény ideje alatt.
A busz mellett berendezett NISZ sátorban az e-közigazgatás szolgáltatásaival ismertetik meg a fiatalokat. A NISZ Zrt. munkatársai az elektronikus ügyintézést népszerűsítik a fesztiválozók körében. Ők az a korosztály, akik magas szintű digitális írástudással rendelkeznek, mobil kapcsolattartás és kommunikáció köré szervezik az életüket: a mobil-alapú közigazgatási ügyintézés részükről már elvárás. Mivel egyre növekszik azon ügytípusok száma, amelyeket kényelmesen, akár otthonról, az internet segítségével is el lehet intézni, elengedhetetlen a fejlesztések bemutatása, népszerűsítése körükben. A standon mindezeket játékos feladatokon és ajándékokon keresztül ismertetik meg a fesztiválozó közönséggel.
Az idei évben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) SZIN-es aktivitásainak fő témáját a szolgálati kutyák, a pénzügyőrök legfőbb segítői adják. A sátorban elhelyezett molinókon található információkból minden megtudható a munkakutyák képzéséről, mindennapi feladataikról. A vállalkozó kedvű látogatók a megszerzett ismeretekből társasjáték kertében adhatnak számot, amelynek eredményeként különböző NAV-os szóró ajándékokat szerezhetnek. Jutalom jár azoknak is, akik szerencsét próbálnak a NAV-kvízzel és ügyes kézzel forgatnak a szerencsekerékkel. A legbátrabbak a pénzügyi nyomozók közreműködésével ujjlenyomatot is készíthetnek. Természetesen a szórakozáson túl a tájékoztatás sem maradhat el a NAV sátornál, hiszen a magánszemélyeket érintő adózási kérdésekben (pl.: diákmunka adókötelezettsége, ingatlanértékesítés, ingatlan bérbeadás, családi kedvezmény, súlyos fogyatékosság kedvezményének szabályai) állnak a látogatók rendelkezésére a hivatal munkatársai.
Forrás: A Csongrád Megyei Kormányhivatal Sajtószolgálata