Közel 40 méteresek és 70 tonnások lesznek a Tram-Train szerelvényei (X)

A színük pedig várhatóan kék és sárga lesz, mivel ezek az árnyalatok Hódmezővásárhelyhez és Szegedhez is kötődnek.
A Tram-Train beruházás kapcsán viszonylag kevés szó esik a szerelvényekről, ezért úgy gondoltuk, most kicsit részletesebben bemutatjuk, mikre szállhatnak fel majd a Magyarországon forradalmian új tömegközlekedési eszközt igénybe vevők.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től kapott tájékoztatás szerint a járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Összesen 200 férőhellyel rendelkeznek majd, és 92 ülőhely közül választhatnak az utasok, akik egyébként 8 duplaajtón léphetnek a Tram-Train padlójára. A szerelvényeket mozgássérültek is használhatják, illetve kerékpárokat is lehet szállítani rajtuk.
A villamosvasút legnagyobb utazósebessége 100km/h, amit értelemszerűen a nagyvasúton, a két város között tapasztalhatunk meg. A járművek a városon belül a felsővezetékekből kapják az áramot, a két település között pedig diesel motor hajtja őket.
Mucsi László, a projektért felelős Lázár János tanácsadója lapunknak korábban azt mondta: a Tram-Train kocsik kinézetéről még zajlanak az egyeztetések, de körülbelül úgy kell elképzelni azokat, mint a modern villamosokat. A színük pedig várhatóan kék és sárga lesz, mivel ezek az árnyalatok Vásárhelyhez és Szegedhez is kapcsolódnak.
Az elővárosi vasút acélkerekeinek tervei is most készülnek. Ennek oka, hogy különböző féktávolságok érvényesek bel- és külterületre, ezért olyan kerekekre van szükség, amik alkalmasak lesznek városi és azon kívüli közlekedésre is.