Kényelmes, csendes és környezetkímélő lesz a Tram-Train

Hozzátette: a kanyarokban sem fognak csikorogni a tram-train kerekei, mivel egyenesen a németországi Essenből érkező felületkezelt síneket használnak fel az építkezéshez.
Mucsi László kifejtette: a tram-train kevesebb környezeti ártalmat jelent, hiszen nincs kipufogó gáz okozta légszennyezés sem. Hódmezővásárhelyen 600 voltos egyenárammal, a városon kívül pedig dízelaggregátorral fog közlekedni a szerelvény.
A projekt tanácsadó erről így beszélt: „Az egyik legizgalmasabb rész maga a kerékprofil, ami a villamos kerekének a kialakítása. Azt, hogy milyen szögben, milyen esztergálások történnek rajta azt úgy kellett meghatározni, hogy egyaránt alkalmas legyen a nagyvasúti pályán illetve a városi pályán való közlekedésre.”
Forrás: radio7.hu, fotók illusztrációk, archív/Vásárhely24