Nem csikorognak majd a tram-train kerekei

Kényelmes, környezetkímélő és csendes lesz a vásárhelyi tram-train. Mucsi László projekt-tanácsadó a Rádió 7-nek elmondta, gumiágyazott sínpálya biztosítja, hogy a sín ne érintkezzen a vasbeton szerkezettel, így nem lesz zakatolás a villamosvasúton.
Hozzátette: a kanyarokban sem fognak csikorogni a tram-train kerekei, mivel egyenesen a németországi Essenből érkező felületkezelt síneket használnak fel az építkezéshez.
Mucsi László kifejtette: a tram-train kevesebb környezeti ártalmat jelent, hiszen nincs kipufogó gáz okozta lényszennyezés sem. Hódmezővásárhelyen 600 voltos egyenárammal, a városon kívül pedig dízelaggregátorral fog közlekedni a szerelvény. Mucsi László erről így beszélt: „Az egyik legizgalmasabb rész maga a kerékprofil, ami a villamos kerekének a kialakítása. Azt, hogy milyen szögben, milyen esztergálások történnek rajta azt úgy kellett meghatározni, hogy egyaránt alkalmas legyen a nagyvasúti pályán illetve a városi pályán való közlekedésre.”