Szegedi diákok nyerték a World Robot Olimpiad meghívásos világversenyét

Az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Robotkutya nevű csapatának „Vakvezető Robokutya” pályamunkája a múlt hónapban Tatabányán megrendezett WRO Nemzeti Döntő után a dániai Aarhus-ban tartott meghívásos világversenyen, a WRO Friendship Invitational 2019-en is a legjobb lett.
A másodikos Manai Delal, Kaszás Tamás, valamint a harmadikos Scurrah Linda alkotta gárda az Open Elementary kategóriában egy német és egy kínai együttest megelőzve állhatott a dobogó legfelső fokára.
A diákokat felkészítő Özvegy Judit pedagógus, a csapat vezetője elmondta, hogy az okosváros tematikába a gyerekek által kitalált vakvezető robotkutya olyannyira egyedülálló ötlet volt, hogy volt olyan magasabb korcsoportban tevékenykedő zsűritag, aki szerint az az idősebbek között is megállta volna a helyét. Szerinte az egyedi megoldás mellett a szegedi gyerekek által épített pálya, és a fejlesztés magabiztos bemutatása volt a siker kulcsa. A gyerekek egyébként a megmérettetésen túl több nekik szervezett kísérőprogramon is részt vettek, Dániában ellátogattak például Legoland-be is. Természetesen a munka ezután sem áll le, azt azonban még nem döntötte el a csapat, hogy a mostani robotkutyát fejlesztik-e tovább, vagy egy teljesen újat építenek abból a nyereményből, amit az Edutus Főiskolától kaptak a WRO Nemzeti Döntőjének megnyerése után.
A kamara is segítette a felkészülést
2019 a robotika éve a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál. A gazdasági önkormányzat ezért támogatta a megyei iskolások indulását a World Robot Olimpiad (WRO) elnevezésű nemzetközi robotépítési és -programozási versenyen. Még a májusi regionális megmérettetést megelőzően a megyéből induló csapatok közül 5 általános és középiskola jelezte, hogy a Lego-készletek és szenzorok segítenék a felkészülésüket, melyeket a gazdasági önkormányzat rendelkezésükre is bocsátott. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a csapatokat az Agórában lévő Informatika Történeti Múzeumban található felkészülési versenypont létrehozásával segítette. Itt két versenyasztal, illetve minden kategóriából versenypálya, valamint Lego kiegészítő készletek állnak a versenyző csapatok rendelkezésére. A pályákat egyébként előzetes bejelentkezést követően a verseny után is használhatják a későbbi viadalokra készülő gárdák. Emellett a nemzeti döntőn szerepelt együttesek utaztatását is a megyei önkormányzat finanszírozta.