quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Több mint ötezer ötszáz kilométer hosszan újítottak fel utakat 2010 óta

2019. július 26.

Mosóczi László elmondta, a magyar „figyelemre méltó, nagy teljesítményű útfelújítás” alapja három pillérre épül. Az egyik a 2016-ban indult hazai forrású Komplex Útfelújítási Program, amelynek keretösszegét a kormány csütörtökön 16,4 milliárd forinttal növelte, ezzel a végösszeg mintegy 191 milliárd forintra nőtt – idézte fel.

A második a hazai és uniós forrású Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP), amelyben a megyei önkormányzatok bevonásával jelölik ki a felújításra szoruló útszakaszokat. A harmadik pedig a Magyar Falu Program, amely keretében a kormány 2020-ban 50 milliárd forintot fordít útfelújításra – ismertette.

Kitért arra is, az utak üzemeltetése 2015-ben „gyenge lábakon állt”, mert a közútkezelők nem kapták meg a közútfenntartáshoz szükséges eszközöket. Jelenleg azonban a 90 milliárd forintos keretből Magyarország 31 ezer kilométer hosszú úthálózatának üzemeltetése biztonságosan, a lakosság elvárásainak és a gazdasági szereplők igényeinek megfelelően biztosítható – emelte ki az államtitkár.

Mosóczi László a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában arról beszélt, az utak műszaki állapota a gazdaság szempontjából is fontos, mert a beruházók, amikor arról döntenek, hol szeretnének ipari létesítményt üzemeltetni, az elsők között veszik figyelembe a megközelíthetőséget és a közlekedést.

(Borítókép: illusztráció)